ГОРЕЩИ ПОДРОБНОСТИ: Екшънът с българския "Боинг" в Тел Авив се разминал на косъм с трагедия - авиоексперт притеснен и за правителствения "Фалкон"
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Инцидентът със спуканата гума на самолет на българска компания е доста сериозен. Това заяви пред Би Ти Ви експертът по безопасност на полетите Ангел Борисов по повод аварийното кацане на български самолет "Боинг" на летището в Тел Авив.
Такава гума не се пука. Тя гръмва и има вероятност да спука и съседната гума. Ако остане без гума, при кацане има вероятност самолетът да се завърти и крилото да се удари в пистата. Тогава веднага ще се възпламени крилото, защото там има 9 тона керосин. За щастие, в конкретния случай резервната гума е била здрава", уточни той.
"Преди около месец нашият правителствен самолет също кацна аварийно в европейска столица. Показаха срязаната гума и аз се учудих, че съобщиха, че са я сменили и всичко е наред, защото гумата така не може да се среже, спирачното устройство я е срязало и то е трябвало да бъде заменено", разкри Ангел Борисов.
Той обясни и стъпките, които трябва да се предприемат, когато се случи такъв инцидент: "Самолетът задължително трябва да изразходва горивото си. В случая с "Боинг"-а той го изразходва над Средиземно море. Трябва да има само минимален остатък за кацане, защото ако има пожар, той ще е по-малък. След това излитат два изтребителя, за да видят с просто око какво е състоянието на другата гума. При кацане не трябва да се използва рязко спирачката. Пожарните и линейките трябва да седят в непосредствена близост, тъй като не може да са на самата писта. Никога не съм срещал по численост такава бройка - да има 100 линейки и пожарни на летището", завърши коментара си енергийният експерт относно организацията, предприета от властите в Тел Авив.