ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Транспортните проекти, които се планират и реализират в София, са неефективни, неекологични и преоскъпени. Това становище изказаха недоволни столичани от сдружение "Граждани за София" на пресконференция в БТА.
Арх. Димитър Димитров алармира медиите, че проектният план за изграждане на кръгово на Лъвов мост е погрешно решение, което крие много рискове. Според експерта в тунелите, които ще минават за втория пласт на движението, е напълно възможно при порои да се образуват наводнения.
Освен това, ако Лъвов мост стане шестата поред естакада в София, трафикът в зоната няма да се облекчи ни най-малко. По думите на Димитров 99 % от движението е фокусирано по бул."Сливница", което превръща кръговото с бул. "Мария Луиза" в нещо ненужно.
Архитектът призова Министерския съвет бързо да преразгледа проекта и да го отхвърли, за да могат предопределените за целта средства да се използват за много по-наложително трасе - двуплощни маршрути на кръстовищата на бул. "Христо Ботев" с бул. "Сливница" и на бул."Сливница" с бул. "Опълченска".
От "Граждани за София" смятат, че неефективност в столичната транспортна мрежа има и на редица други ключови места. Според недоволните столичани бул. "Цариградско шосе" и досега има 60% неусвоен потенциал, а освен това се пресича с метрото на неудобно място.
40% от изградените до момента метростанции са неефективни, възмути се арх. Димитров. Той допълни, че смята да се обърне към столичната прокуратура, за да попита и защо Общината е платила 25 милиона лева за ремонта на малък участък като Tелевизионната кула, кой е сключил тези надценени договори и къде са отишли излишните пари. Така кметицата става съучастник в кражби, не се знае на кой господ служи, "нападна" Димитров и кмета на София Йорданка Фандъкова.
Архитектът не пропусна да отбележи, че и съответното отговорно министерство също не върши много добре работата си. В тази връзка Димитров посъветва управляващите да се откажат от Министерството на инвестиционното планиране, а да съчетаят Министерството на околната среда и водите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството с Министерството на транспорта и да сформират едно по-обстойно и добре подготвено откъм финанси и експертиза Министерство на устойчивото развитие.


