ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Писна ми! Просто ми писна да заплащам непрекъснато данъци, винетки, гражданска отговорност, скъпи и некачествени горива и накрая да няма ефект от всички тези такси.
Писна ми колата ми да тропа, защото се е разбила за по-малко от месец, след посления ремонт. Писна ми да гледам повече пътя отколкото да внимавам за пешеходци, деца или колоездачи. Писна ми да се притеснявам дали в тази локва няма трап. Писна ми да карам на зиг заг през лентите, защото ако карам по закон – няма да имам здраво по ходовата част.
Писна ми да пукам гуми не от износване, а от остри дупки по магистралите. Писна ми да избягвам всяка шахта, защото никъде няма една заравнена. Писна ми да ми говорят само за ограничение на скоростта и никой не да отчита реалния процент на катастрофите, причинени от лоша или направо липсваща поддръжка на пътната инфраструктура.
Писна ми да има пари за легнали “полицаи”, но не и за нормално осветление", така обяснява причините за създаването на гражданския съюз "Без дупки" организаторът Кирил Димитров.

"Време е да се организираме и да си потърсим правата. Според законодателството, всеки пътен участък се дава на търг за изграждане или поддръжка от общината. Фирма печели търга и тя поема отговорността за участъка.
Съответно всеки пътен инцидент в следствие на лоша поддръжка е тяхна отговорност. Едно е да заведеш иск за 500 лева, друго е 10 000 човека да заведат иск за 5 000 000 лева. Никоя община или фирма не иска да има такова дело, защото ще го загуби. Защо ще го загуби? Защото има 10 000 свидетеля и потърпевши, които са заедно и няма да се откажат. В Европа сме и няма да позволим да ни имат за хора от третия свят.", разказва още Димитров.

Планът на организацията е семпъл и логичен.
Цели се създаване на НПО – съюз , който да обедини хората с общи виждания и да им осигури единна юридическа форма пред съда и закона. Събира се максимална членска маса, чрез която организацията ще се поддържа.
Призовават се всички Общини публично да публикуват договорите с фирми поддържащи пътната мрежа на страната.
Ще бъде организирана среща с доказана и успешна адвокатска кантора, която да разясни необходимите документи и форма на жалбите за сформирането на колективен иск. Следва завеждането се дело, с цел обезщетение за всеки един човек, получил негатив от състоянието на пътната инфраструктура. Ако делото бъде решено в ползва на НПО "Без дупки"– средствата останали след разходите от делата ще бъдат разпределени между всички участващи в иска или ще има възможност да бъдат дарени за всички пострадали хора от пътни инциденти и тяхното лечение.


