Граничари прибрали 2000 евро подкуп от автобуса убиец с мигранти. В МВР прикриват цяла седмица истинската причина за смъртта на двамата полицаи от Бургас
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Българи, а не изправените пред съда трима сирийци Абдулах Шерефли, Ахмад Муфед и Омар Аднан, са ръководили канала за трафик на нелегални мигранти през Малко Търново, завършил със смъртта на полицаите Йордан Илиев и Атанас Градев. Двамата служители на МВР загинаха в жестока катастрофа на кръговото кръстовище "Трапезица" в Бургас при самоотвержен опит да пресекат пътя на автобуса, натъпкан с 47 мигранти от Сирия.
Трагичната смърт на двамата полицаи и последвалите разкрития, че бракуваният и отписан от КАТ автобус с фалшива регистрация от Нидерландия, е бил пропуснат от два поста на "Гранична полиция", преминавайки почти 90 км., без да бъде спрян, принудиха служебния вътрешен министър Иван Демерджиев открито да заговори за участието на полицаи на средно ниво в схемата на каналджийте.
Цяла седмица след смъртта на Йордан Илиев и Атанас Градев обаче няма арестувани служители на "Гранична полиция". Единственият, който го отнесе, беше зам.-директорът Деян Моллов, който подаде оставка след изричното настояване на Демерджиев. Моллов минава и за протеже на доскорошния МВР-шеф Бойко Рашков, който след смъртта на двамата служители бе посочен за основен виновник за възхода на каналджийството от предшествениците си Младен Маринов и Христо Терзийски.
В схемата на каналджийте са въвлечени и висшестоящи чиновници от Държавната агенция за бежанците, както и служители от мигрантския център в Харманли, твърди "Уикенд".
"Арестуваните Абдулах, Ахмад и Омар са подизпълнители на каналджиите. Тримата са били наети от знаков кримибос от Хасково да превозят с автобус мигрантите. Всеки един от 47-те сирийци е платил по 3000 евро в Турция, за да бъде прекаран нелегално през България в Сърбия. Бежанците са поемани там от представители на местната мафия, които ги вкарват нелегално в Румъния срещу още 3000 евро. Плащанията се извършват чрез арабската система "хавала", като мигрантите не носят пари в себе си, за да не бъдат ограбени", обяснява схемата източник.
Според изданието "знаковият кримибос" е Кръстю Кръстев - Къци Маймуната, влиятелна фигура от подземния свят от средата на 90-те години, специализирал се в трафика на големи пратки хероин от Турция към Европа. Твърди се, че в последните години кримиорганизацията на Къци Маймуната е важна брънка от международна схеми за нелегален трафик на афганистанци, сирийци и африканци, влизащи в Европа от Турция през България.
Преки доказателства за ролята на Къци Маймуната в каналджийската схема няма, но според запознати гангстерът има огромно влияние в управата на миграционния център в Харманли, откъдето уж избягали обвинените за трафика на бежанци и тежката катастрофа с двамата полицаи Ахмад и Омар. Младежите са се ползвали с благоволението на началниците в центъра, често са били пускани с дни, като всички въдворени мигранти са знаели, че през тях минава каналджийската схема през странджанските села и Малко Търново.
Смята се, че сред главните действащи лица в каналджийската схема е директорът на Регионална дирекция "Гранична полиция" в Смолян Ивайло Стоянов - Иво Бебето, както и шефовете от бургаската структура на "Гранична полиция". Казват, че каналджиите получават предварително информация от служителите откъде точно да прекарат големи групи мигранти, като тарифата е по 100 евро на човек.
Впоследствие прекараните през границата с Турция мигранти се отправят до предварително уточнено от каналджиите място, за да бъдат натоварени в микробуси, автобуси или камиони. Според недоказана мълва, която обхожда Бургас, трафикантите плащат на гранични постове, разположени в село Маринка и на пътя между Китен и село Лозенец. Именно през село Маринка е минал и автобусът убиец, управляван от 15-годишния Омар.
"В Инспектората на МВР е стартирало разследване срещу граничните постове, които са пропуснали автобуса. Има данни, че граничният пост в село Маринка е получил 2000 евро подкуп, за да не спре возилото. С автобуса се е движела и кола със строзагорска регистрационна табела и със затъмнени прозорци. Автомобилът е следвал автобуса чак до Бургас, където е започнало полицейското преследване. Фактът, че колата с возещите се в нея мъже все още не е установена, подсказва, че става въпрос за организирана схема за трафик на бежанци, в която сирийците Омар, Ахмад и Абдулах са само подизпълнители", твърди източникът на изданието.