Гроздан Караджов: С промени в закона се правят опити превозвачи да укриват ДДС
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Прави се опит в момента с промени в Закона за местните данъци и такси да се впише изречението “от свое име, но за сметка на регистриран превозвач. Така ще се позволи на таксиметровите превозвачи да укриват ДДС. Това коментира депутатът от РБ Гроздан Караджов при обсъждане на закона в парламентарната транспортна комисия, предаде репортер на БГНЕС. “Целият лобизъм на този текст е, че големите фирми, които са ултра богати, явно имат достатъчно сили, да се намесят нерегламентирано в законодателната дейност на парламента. В зала ще стане ясно, че определени управляващи ще бъдат за този текст, а опозицията ще бъде против, защото това е директно източване на ДДС", коментира Караджов. Вносители на промените са ГЕРБ. Този текст предстои да бъде обсъждан утре на съвместно заседание на Бюджетната комисия и тази за транспорт. "Онова, което се скрива е онова, върху,което вече близо година водим битка -целият сектор да излезе на светло, т.е. да се плащат осигуровки, да се плаща ДДС, да има водачи и да се носи отговорност от фирмата майка за конкретния водач", посочи Караджов. В момента законът отново предвижда, че транспортна дейност може да се извършва от лица, от името на лицензиран превозвач, но за своя собствена сметка. Когато в момента се констатира нарушение, то не води до никаква отговорност и така такива фирми-майки, могат да имат и 1000 водачи и те да са назначени при тях. Самите те не се осигуряват, не може да се знае дали имат застраховка, също няма как да се знае. Освен това оборотът тези водачи винаги го прикриват. Това се знае досега от практиката. След като няма необходимия критичен оборот, този водач не подлежи на плащане на ДДС. Какво губи държавата? Държавата губи ДДС в огромни размери. “Това е далавера за гигантски размери”, обясни той. Не се плащат осигуровки и нашите осигуровки отиват да се плащат на тези хора, когато им се наложи. Освен това се оказва, че таксиметнровата дейност е единствената освободена по закон от каквато и да е отговорност от фирмите-майки, защото каквото и да се случи имате насреща си един обикновен гражданин, който ви е возил, но няма никаква отговорност на превозвача. Тогава се появява въпросът: “Защо изобщо има Закон за автомобилните превози?” Тези фирми-майки се оказват едни “кухи шапки”, които обаче прибират реалните обороти, които остават скрити под масата. Веднъж, когато мина поправката Иван Вълков, Цветозар Михов и което стана инцидентно в един и същи ден в едно и също заседание, когато мина и на първо и на второ четене, секторът изрева. Сега, се прави втори опит за промяна на закона и отново има заплахи. Два пъти се пробват вече да се отмени този закон. Веднъж през ноември се прави опит до това, сега отново се прави опит да мине този текст с политически обяснения, че се плаши със стачка, заяви Караджов. “Аз ще призова хлебарите, производителите на учебници за децата, вносителите на лекарства и всички останали, да спрат да плащат ДДС. Както си направят договори с някой, че той ще извършва разпространението на лекарствата от тяхно име, но за тяхна сметка и така като го хванат от Изпълнителната агенция по лекарствата, фирмата-майка, ще прехвърли отговорността си върху извършителя на вноса, който пък ще прехвърли фирмата си на първия срещнат циганин и ще приключи фирмата. Така приключват всички проверки на таксиметровите фирми”, заключи Караджов. Това показва, според него, че всяка заплаха влиза при депутатите в комисиите с “някакъв страхлив текст”.