"Гугъл" измести "Епъл" като най-ценна марка в света за пръв път от 3 години насам
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Американската търсеща машина Google ("Гугъл") измести технологичния гигант Apple ("Епъл") като най-ценна марка в света, обяви компанията за маркетингови проучвания Millward Brown, предаде AFP. Стойността на марката Google се е увеличила с 40 процента за една година, достигайки 158.84 милиарда долара, посочват анализаторите от Millward Brown в годишния си доклад “2014 100 Top BrandZ”.
“Тази година Google е изключително иновативна с Google Glass, инвестиции в изкуствен интелект и редица партньорства”, казва Беноа Транзе, директор на Millward Brown във Франция.
Google Glass са свързани с интернет очила, за чийто външен вид компанията обедини усилия с една от най-авторитетните фирми за дизайн на рамки. “Всички тези дейности изпращат много силен сигнал към потребителите за същността на Google”, посочва Транзе.
Apple, която заемаше първата позиция три последователни години, отбелязва спад на стойността на марката си от 20 процента, като достига 147.88 милиарда долара. Първите сто места се заемат основно от американски фирми. IBM е на трето място със 107.54 милиарда долара, следвана от Microsoft с 90.19 милиарда, достигнати след 29 на сто увеличение. На следващото място е веригата за бързо хранене McDonald’s, чиято марка струва 85.71 милиарда, а след нея е Coca Cola с 80.68 милиарда.
Стойността на една марка се изчислява на базата на финансовите постижения на компанията и на отношението на потребителите към нея.