ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
„Пловдив вече печели популярност в България и извън страната, като само през тази година градът е посетен от един милион туристи. С провеждането на успешната Европейска столица на културата имиджът със сигурност ще се умножи. Това е предвестник на други печалби - предпочитано място за инвестиции, развитие на местната икономика и туризъм, а съответно и по-висок стандарт на живот“, коментира Иван Тотев.
Според кмета всяко провеждане на масови мероприятия, конференции, фестивали, конкурси, какъвто беше например, за виното, се дължи и на безспорния факт, че в града има какво да се види, той е интересен със своята старинна архитектура и предлага богата култура.
„Това носи ползи и в местната икономика. Според анализа на социолози само от рок фестивала, който през лятото се проведе в Пловдив, приходите в града са за милиони левове, което е в пъти повече, отколкото общината е инвестирала в това събитие“, коментира градоначалникът, пише "Марица".
В дните на фестивала собствениците на заведенията около Гребния канал са правили хиляди левове дневен оборот, зареждайки няколко пъти. Ресторантите, кафенета и хотелите бяха пълни, а още три месеца преди събитието местата бяха резервирани. Подобна картина е и по време на световните първенства, които се провеждат в града.
„В Пловдив се забелязва тенденция за строителство на нови хотели. Бившият РУМ „Евмолпия“ на ул. „Капитан Райчо“ ще стане хотел, след като наскоро Експертният съвет за устройство на територията одобри проекта. Срещу църквата „Св. Петка“ на бул. „Княгиня Мария Луиза“ се строи хотел. Инвеститорите няма да влагат милиони левове, ако не усещат, че градът има перспективи“, счита Тотев.
Кметът посочва, че в Пловдив се наблюдава строителен бум, имотите поскъпват, приходите в градския бюджет растат, без да се увеличават местните данъци и такси.