ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Процедурата за концесията на Летище Пловдив продължава, става ясно от решение № 12757 на Върховния административен съд /ВАС/ от края на октомври. Тя бе спряна през август, след жалба на единия от тримата кандидати - ДЗЗД „Силк Роуд Пловдив Еърпорт“. Дружеството бе елиминирано от Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ заради пропуски в документацията, след което поиска спиране на процедурата.
ВАС обаче оставя в сила определение № 1046 от 14.09.2017 г. на Комисията за защита на конкуренцията, видно от сайта на Министерството на транспорта. С определението "се оставя без уважение искането за налагане на временна мярка „спиране на процедурата“ за предоставяне на концесия за услуга на обект „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“. Определението на ВАС е окончателно, съобщава "Марица".
Така на финалната права остават китайският конгломерат HNA Group и пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", съставено от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната фирма ПИМК, подкрепени от Община Пловдив. От ведомството, ръководено от Ивайло Московски, не посочиха срок, в който ще стане ясно кой ще е новият концесионер на аеропорта край с. Крумово.
Там вече стартира зимната програма с полети до „Милано-Бергамо“ и до Франкфурт-Хаан, както и първия полет на новия маршрут Пловдив – Брюксел (Шарлероа). Специално за новата българо-белгийска линия, самолетът на „Райънер“, който обслужва всички полети, беше посрещнат на Летище Пловдив с традиционната „водна арка“.
През цялата си съвременна история Летище Пловдив никога не е обслужвало едновременно повече от 2 дестинации с 5 полета седмично по редовни международни линии. Със стартирането на зимното разписание 2017/2018г., полетите се увеличават от 3 на 9 седмично, а обслужваните дестинации нарастват от една – на четири, коментира Владимир Щърбанов - изпълнителен директор на Летище Пловдив.


