ДЕЛА И ДОКУМЕНТИ! И Ангел Найденов развя в ефир докладната записка за миговете! Виновен ли е ген. Радев за ремонта на двигателите в Полша?
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Червеният депутат и бивш министър на отбраната Ангел Найденов защити новоизбрания президент ген. Румен Радев от нападките на министъра на отбраната Николай Ненчев, който е обвиняем за ремонта на изтребителите МиГ-29 в Полша. Ненчев получи обвинение от прокуратурата по повод договора за ремонт.
Според мен всичко, което се случва след обвинението към Ненчев, е неговата професионална битка с Румен Радев. Той твърде некоректно се позовава на проучването на възможностите за проект за реализация на ремонта. Става дума за авиониката на МиГ-29, а не за двигателите. Всъщност става дума за посещение в Полша и Словакия, защото те разполагат с възможности за ремонт на МиГ-овете. В тази докладна записка, която Ненчев размахва, никъде не се препоръчва от страна на Радев сключване на споразумение за ремонт на двигатели. И аз имам копие от докладната. В нея се споменава, че Полша притежава опит за поддръжка на миговете, посочи Ангел Найденов.
Подчертавам, че това е докладна записка от зам.-министър, с която ме информира мен, като министър, за резултатите от посещението в Полша с ген. Радев, каза още Найденов. И допълни, че в документа никъде не се препоръчва ремонт на двигатели на самолети в Полша. Само се посочва, че имат добър опит.
Но обвинението дори не е за ремонтите на двигателите, а става дума за нереализирането на предишни договори в рамките на споразумение с РСК МиГ, подписани през април 2015 г., които обаче са стояли заключени в касата на зам.-министъра до септември 2015 г, когато е изтекло това рамково споразумение. В рамките на това споразумение при мен също бяха ремонтирани пет двигателя, посочи още депутатът.
Ако ме питате какво е надделяло в случая на отказ от страна на министър Ненчев, това са предразсъдъците и политическата предубеденост към РСК МиГ, категоричен е Найденов.
В случая, ако ставаше дума само за търсене на възможности за диверсификацията на ремонти и ремонтни части, това щеше да е добра възможност за министъра. Но става дума за нереализиране на договор и то в момент, когато се намираме на критично ниско ниво на изправни самолети, с които разполагаме, допълни бившият министър на отбраната.