Последвайте ни в Google News Showcase
Всеки километър от Кресненското дефиле е взел по две жертви и осем тежко ранени при челни катастрофи за последните пет години. В критичната отсечка от 15 км загиват средно по 7 души, с което пътят за Гърция през Кресна се превръща в най-смъртоносния у нас, сочат данните на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
Днес председателят й Владимир Тодоров заедно с експерти от още 15 организации ще дадат предложения как трасето за южната ни съседка да стане по-безопасно.
"По две камери за контрол на скоростта да се сложат в Кресна, жертвите със сигурност ще са по-малко, сега има само легнали полицаи", коментира Тодоров пред "Телеграф". Заради тапите от тирове, които се образуват в отсечката, нивата на замърсяване са по-високи, защото се шофира на по-ниски предавки, твърдят експерти. Пътят през дефилето към Гърция е критичен, тъй като там е концентриран международният превоз от тирове. Желаещите да почиват по гръцките плажове също трябва да минат от там.
Три варианта за улесняване на пътя за Гърция се обсъждат у нас. Единият от тях предвижда дефилето да бъде еднопосочно към южната ни съседка, а на връщане към София да са строи изцяло нов път. Сред вариантите е строеж на 12-километров тунел, който да заобиколи цялото дефиле, но това е сред най-скъпите проекти. Смята се, че прокопаването на тунел ще струва между 1 и 1,5 милиарда лева. Сред обсъжданите варианти е и магистрала "Струма" да продължи през Кресненското дефиле, но този проект би имал сериозно негативно влияние от екологична гледна точка.