Звуковият терор спира окончателно след 1 юли
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Телевизиите започват поетапно да спират досадното за повечето потребители по-шумно предаване на рекламите, пише в. Сега. От 1 април всички рекламни агенции са длъжни да им предоставят клипове с едно и също ниво на звука като останалата част от програмата. Стандартът бе определен от Съвета за електронни медии, който подписа споразумение с асоциациите на рекламните агенции и радио- и телевизионните оператори. Действия срещу ограничаване на звученето бяха предприети, след като СЕМ отчете огромно количество жалби на изнервени зрители.
Освен това малко преди да бъде закрито, 41-о Народно събрание прие законодателни промени, които повеляват звукът на рекламите да не е по-силен от този на останалите програми.
"Ще продължи да има стари реклами, които още могат да звучат високо и дразнещо, но всички, които се появяват сега, за пръв път, вече ще бъдат според стандартите", поясни председателят на СЕМ Георги Лозанов пред БНТ. Високите децибели на стряскащите реклами ще изчезнат окончателно от 1 юли. Тогава ще се въведе изцяло въпросният стандарт, който бе наложен като препоръка от Европейския съюз. Силата на звука ще бъде следена със специален софтуер, с който всяка една телевизия трябва да се сдобие. Според председателя на СЕМ нарушения няма да има, защото по-силните рекламни звуци по-скоро гонят аудиторията, отколкото да я привличат.


