ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Към настоящия момент властите нямат яснота в какви срокове ще бъде завършена оградата по българо-турската граница, а самото и изграждане върви изключително бавно. Това става ясно от писмения отговор на вицепремиера и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова, съобщава БГНЕС.
По-рано днес правителството отпусна още 4,5 млн. лв. за изграждането на още 132,6 км. проектиране и изграждане на временно инженерно съоръжение от възпрепятстващ тип по югоизточната сухопътна граница. Изграждането на оградата е разделено на три и за него отговарят областните управители на Бургас, Ямбол и Хасково.
До края на следващата седмица служителите на “Гранична полиция” ще извършат инспекция на 20-метров демонстрационен участък в силно пресечен район в зоната между ГПУ Средец и ГПУ Малко Търново (Бургаска област), след което ще продължи изграждането на одобрения проект на вече трасирани участъци от местността. От отговора на вицепремиера Бъчварова става ясно, че “изключително сложните теренни форми и наличието на водни препятствия”, съществено затрудняват изграждането на металната ограда.
В района на Свиленград (Хасковска област) в момента се поставят метални колове и метални пана от външната страна на оградата в три участъка на общ фронт от около 500 метра. Изравнява се и се изсипва чакъл на полеви път, успореден на оградата. Общата дължина на изравненото и чакълирано трасе е около 6,4 км., а само изравненото трасе е едва 3,7 км.
В зоната на ГПУ Елхово и ГПУ Болярово (Ямболска област) са поставени метални колове и се монтира оградна мрежа и режеща тел в участък с дължина от 3,6 км. Насипан и чакълиран е полеви път с обща дължина от 9 км. Разчистен е терена за изграждането на полеви път за още почти 16,5 км.
Вицепремиерът Румяна Бъчварова не посочва срок за изграждането на металната ограда. В началото на 2015 г. Народното събрание се съгласи с искането на премиера Бойко Борисов довършването на препятстващото нелегалните имигрантски потоци инженерно съоръжение да се изгражда без обществени поръчки. Първоначалните разчети посочваха, че металната ограда по цялото протежение на границата ни с Турция ще струва около 90 млн. лв. Първите 30 км. от металната преграда за бежанските потоци бяха изградени по времето на кабинета “Орешарски” и струваха над 7 млн. лв.