Държавата нехае за туристите, кметът на Приморско иска спешен медицински център
Последвайте ни в Google News Showcase
Туристи с влошено здраве чакат пред заключената врата на филиала на Спешната медицинска помощ в Приморско с надеждата някой да се погрижи за тях, а на вратата стои бележка, на която пише, че екипът е на адрес. Минути след потеглянето на линейката мъж от Стара Загора с високо кръвно потърсил помощ, а според съпругата му горната граница е вдигната поне на 180, показа Нова телевизия.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
“Вчера пък друг турист се почувства зле. Той беше в един автомобил. Даваха му да диша се с дезодорант. Разтриваха му челото с вода. Казаха, че са извикали линейка. Предложих да изляза отпред, да изчакам медицинския екип и да ги заведа до мястото. Филиалът на Спешна помощ е на 300 метра, но дойде от Царево“, каза пък Иван Иванов, който е на почивка в Приморско.
Община Приморско финансира спешната медицинска помощ в града, която е държавна. Градоначалникът д-р Димитър Германов разказа за битката си с Министерството на здравеопазването за създаване на лечебно заведение в града.
“От създаването на общината през 1997 г. тук съществува хибридна форма на медицинска помощ. Община Приморско участва пряко с финансиране на тази дейност. Тук има изнесен екип. Това не е спешен център, т.е. когато се получи сигнал за проблемен случай, медиците се изнасят и в сградата не остава лекар, който да обслужва пациенти, нуждаещи се от помощ“, каза д-р Германов.
На въпросът от кого зависи да има поне още един екип, той отговори, че от държавата.
“Многократно през годините сме заявявали своите претенции към различните министри за създаване на спешен медицински център, който да е многофункционален, а не да има изнесен екип“, заяви градоначалникът.
“Когато сме заявявали своите желания, отговорът на Министерството на здравеопазването е, че Община Приморско е малка и има 7500 жители. Затова не било необходимо. Пропуска се обаче факта, че през лятото тук има над 100 000 души и за всички туристи, които имат права, държавата трябва да ги обслужва“, добави той.
Шофьори на линейки пък споделиха, че най-малко по 15-20 сигнала на денонощие получават. “По 600 км въртим за 24 часа дежурство“, разказват те.