Евродепутатът Ангел Джамбазки скочи срещу спирките-билбордове: Нарушава се законът
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Евродепутатът Ангел Джамбазки, който спечели втори мандат в ЕП от ВМРО, се възмути от столичните спирки.
Спирки или билбордове? От известно време наблюдавам една странна тенденция - спирките на градския транспорт в София лека-полека се превръщат в своеобразни билбордове. Една част от спирките са покрити с рекламни пана, скролери, а новата мода е да се облепят целите с фолио. В резултат се получава един огромен рекламен билборд. И то основно в централната градска част, където по общинската наредба рекламната дейност е силно ограничена, написа той на страницата си във Фейсбук.
Ето какво още смята Джамбазки по темата:
Напоследък с доста хора коментираме, че не е нормално спирките, предназначени за пътниците, да се превръщат в крещящи рекламни съоръжения. Темата не ми е чужда. Като общински съветник в СОС се занимавах с този въпрос. Факт е, че Главният архитект и Столичен инспекторат в последните две години положиха сериозни усилия за изчистване на незаконната реклама в града. И трябва да бъдат поздравени за това. Остава обаче въпросът със спирките. Разрових се из старите си материали от Столичен общински съвет и установих, че сагата със спирките и рекламата започва през 1995г. През 2008-2009г. изтичат договорите и сроковете за реклама по спирките, но и през 2019г. тази практика продължава. Смятам, че това е ярък пример как не се спазва законът, в случая общинската наредба. Спирките са публична общинска собственост и следва да бъде регламентирано строго и ясно какво може и какво не може да се поставя и рекламира по тях. В случая облепването им с фолио не ми се вижда нито законно, нито удачно. Редица са примерите в европейски градове, където рекламата е редуцирана до минимум, особено в централната градска част. Ето защо смятам, че Столична община и Столичен общински съвет трябва да обърнат внимание на този въпрос.
И за да не бъда голословен, или за да не стане, че някой не чул, не разбрал, в понеделник ще внеса официален сигнал по въпроса. Публикуваме само част от визуалните примери как рекламата е окупирала градската среда. Едно изчистване няма да навреди, напротив."




