ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Европейската комисия разкри плана си да поеме автомобилната регулация в ЕС, съобщи АФП.
Предложенията на Брюксел, разработени след екоскандала с дизеловите автомобили на „Фолксваген”, предлагат нови правомощия на Комисията, включващи налагане на глоби за производители и изтегляне на проблемни автомобили от пазара.
„Комисията предлага мащабна промяна на т.нар. уредба за одобрение на типа автомобили в ЕС”, пише в изявление на изпълнителния орган на Съюза. Одобрението на типа е основната регулативна рамка, според която различните видове превозни средства се допускат до продажба в страните в ЕС, при положение че отговарят на дадени стандарти за изхвърляне на вредни емисии и безопасност.
Целта на промените е по-добър и централизиран контрол върху техническите изпитания на автомобилите, пазарен надзор и обмяна на съответната информация между страните членки. „Нашите предложения ще повишат качеството и независимостта при изпробването на превозни средства и надзора върху коли, които вече са на пазара”, заяви комисарят по вътрешния пазар, индустрията и предприемачеството Елжбета Бенковска. Промените също така предполагат, че техническите проверки няма да се плащат от производителите, а от правителствен фонд.
Предложенията на ЕК могат да бъдат забавени при гласуването им в Европарламента и въвеждането им в националните законодателства. Със сигурност нищо от това няма да се хареса на влиятелното автомобилно лоби в Германия, коментира АФП. „Всичко се свежда до предоставянето на националния сувернитет на Брюксел”, заяви холандският евродепутат Бас Фикхут пред „Блуумбърг”. ЕК понесе много критики при екоскандала с „Фолксваген”.
През септември м.г. се оказа, че най-големият автопроизводител в Европа е пуснал на световния пазар 11 милиона дизелови коли, включително 8,5 милиона на Стария континент, чийто софтуер лъже при проверките на излъчваните вредни емисии. Изпълнителният орган на ЕС беше обвинен, че е бил наясно с проблема от години, но умишлено не е действал срещу германската корпорация.


