ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
България ще получи европейско финансиране за пътищата втори и трети клас, въпреки че преди половин година Брюксел отказа да инвестира в тях след 2014 г. Това стана ясно в Трявна след заседание на Комитета за наблюдение на оперативна програма "Регионално развитие", съобщава "24 часа".
"Около 500 млн. лв. очакваме за пътища за 2014-2020 г., включват се и шосета първи клас. Средствата са разчетени за рехабилитация на общо 900 км", каза Деница Николова, шеф на програмата в строителното министерство. За 2007-2013 г. парите бяха отново 500 млн. лв.
Ще се инвестира по направления, за да има по-голям ефект, обясни и шефът на пътната агенция Лазар Лазаров. Ще се ремонтират трасета с дължина най-малко от 50 км. Агенцията е готова с карта за ремонт на 2000 км.
84 проекта на 51 общини, на 23 министерства и агенции може да не се изпълнят в срок по програмата и България може да загуби между 140 и 250 млн. лв., каза още Николова.
Вариант било бързо да предложим на Европейската комисия голям инфраструктурен проект, който да спаси средствата. Това е т.нар. северна скоростна тангента, част от софийското околовръстно шосе, която свързва Калотина с магистрала "Хемус". Ще се строят 17 км за 250 млн. лв. Апликационната форма вече се разглежда, каза Лазаров.
Предстоят срещи с общините, така че до края на юли ще е ясно кои проекти отпадат.
Вероятно през септември българските експерти ще имат готовност да подадат в Брюксел промените.
"Подкрепяме на 110% предложенията. Ако не го направите, парите ще се загубят", каза Карстен Расмусен, зам.-шеф на отдел "България" в главна дирекция "Регионална политика" в ЕК.


