ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК! Александър Симов срази тотално "Кауфланд", "Лидъл" и защитниците им: Едва ли някога ще има по-слугинска и по-гнусна организация от Института за пазарна икономика!
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Възставането срещу големите вериги магазини у нас по всичко личи е на път да прерасне в истинска война, между потребителите и монополистите. След жестокия скандал с "Лидъл" (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА), на ред идват "Кауфланд" и останалите. За това алармира и депутатът от БСП Александър Симов. Провокиран от наглостта на монополистите, той припомня за един несъстоял се законопроект на социалистите, който обаче разкрива много истини за Института за пазарна икономика.
Ето и какво пише Симов:
Попаднах на доклад на ИПИ (Институт за пазарна икономика или Институт за продажба на инсинуации, вие сами си преценете) и от него научих следното. Наличието на големи търговски вериги изобщо не вредяло на търговията на дребно. Напротив - увеличението на заетите в сектора било с 12 процента. Но добрите новини не свършват дотук, май френдс. ИПИ твърдят, че 60-70 на сто от общия обем на стоките, реализирани в големите магазини, бил от български доставчици. И още нещо - делът на големите супермаркети бил само 26 на сто от пазара.
Отдавна не съм чел толкова много лъжи накуп, които са поднесени с експертен тон, а по същество представляват най-нагло обслужване на едри корпоративни интереси. Давам ви пример с "Кауфланд" - веригата зарежда борсите в големите градове, а именно от там пазаруват по-малките магазини. Освен това разговор с български доставчик веднага ще ви отърве от красивата илюзия, че големите вериги подпомагат производството. Три-четвърти от тях веднага ще ви се оплачат, че стоките им се продават под производствените цени. Това, че 70 на сто от общия обем на стоките е български пък е информация без никаква реална доказателствена база. Зачудих се кога ли сме успели да изтървем тази промишлена революция в страната и се зарових в Гугъл. И попаднах на статия от септември 2016 година в която шефът на "Кауфланд" оревава света, че трябва много внимателно да се борави с терминологията, когато се говори за 50 процента български стоки и влиза в йезуитски пързаляния за това, че имало разлика дали се говори за 50 на сто от оборота или артикулите. Което винаги е знак, че нищо от това не е изпълнено. Да не говорим, че когато стана дума за закона за БСП да има фиксиран процент български стоки, медийното крило на ИПИ вестник "Капитал" излезе с яростното заглавие: "БСП вкара антипазарен закон в услуга на българските стоки" и статията е от 28 май...Как пък тогава никой не се похвали, че големите търговски вериги са такива мощни стимуланти на българското производство, че шиткат 70 на сто български стоки... .
Да им приседнат хонорарите дано!
В последващ свой коментар, Симов прилага и пример за обективността на института и кой точно пише докладите.
Eто как се пишат докладите на ИПИ...Докладът за големите вериги бил подкрепен от Сдружението за модерна търговия. Поглеждаме списъка на членовете на това сдружение и намираме там и "Кауфланд", и "Била" и "Лидъл". Да ни е честита обективността