ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК! Емил Георгиев от Федерацията на потребителите в България: Контролните органи бездействат заради шумолене на пари! Вижте как ни мамят с минералната вода!

ЧАС ПИК

ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК! Емил Георгиев от Федерацията на потребителите в България: Контролните органи бездействат заради шумолене на пари! Вижте как ни мамят с минералната вода!

41689
на 15.03.2016
ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК! Емил Георгиев от Федерацията на потребителите в България: Контролните органи бездействат заради шумолене на пари! Вижте как ни мамят с минералната вода!

Последвайте ни в Google News Showcase

Федерацията на потребителите в България даде пресконференция, която имаше за цел да отвори очите на всички нас, които ежедневно купуваме бутилирана вода, предаде репортер на ПИК. Проблемите, които федерацията постави като основни, бяха подвеждащите етикети на водите, които трудно могат да се прочетат, дори понякога невъзможно.

препоръчано

„Ако потребителят иска да се запознае със съставките във водата се оказва, че му трябва лупа. Така трябва ли всеки магазин, който продава вода да предлага и безплатно на клиентите лупа, за да може човек да се запознае с това, което е написано”, заяви Емил Георгиев, изпълнителният секретар на ФПБ.

На въпрос на медията ни дали според тях производителите умишлено допускат нарушения с етикетите, Георгиев заяви, че искрено се надява това да не е така. „Надявам се тези пропуски да не са умишлени, но след като толкова дълго се говори за това ме навежда на точно обратната мисъл. Ние искрено се надяваме след тази пресконференция производителите да обърнат внимание на проблемите и да се свържат с нас.

Ние сме отворени за разговори, които да решат проблемите в този отрасъл. Защото всяка година се купуват около 400 млн. литра вода. Министерството на здравеопазването на прави нищо по този въпрос. Ние се надяваме, че депутатите в Народното събрание, които са сериозни хора, също ще се заемат с този проблем”, заяви още Георгиев.

Изпълнителният секретар ФПБ повдигна и друг важен въпрос - нормативната уредба. „Контролните органи бездействат към фирмите нарушители независимо. Струва ми се, че там има шумолене на знаете какво, иначе не бих могъл да си обясня това бездействие”, каза Георгиев.

Един от основните проблеми, които Емил Георгиев постави, бе в подвеждането на потребители за изворната и минералната вода. „Човек трудно може да разбере, коя е изворна и коя минерална вода, понякога само по цвета на етикета, което не говори нищо на хората. През последните години виждаме тенденция в увеличаване на потреблението към изворната вода и за това все повече производители прилагат трикове, за да заблудят потребителите. Това е абсолютно умишлено”, заяви Георгиев.

Той уточни, че много млади майки са въведени в това заблуждение, че изворната вода е предназначена за деца. „Тази розова вода не е подходяща за деца. Това което я различава от минералната е химичния й състав, но не е сигурно дали не са от едно и също находище”, допълни още изпълнителният секретар на ФПБ.

„Нека да припомним, че не всички минерални води, заради своя състав могат да бъдат приемани ежедневно от деца. Объркването на минералните води с изворните може да окаже негативно влияние върху здравето на децата. По всичко личи, че заради своите търговски интереси, производителите пренебрегват системно нормативната уредба и утвърждават вредни търговски практики”, допълни още Георгиев. Георгиев даде пример с водата „Девин”, която марка се използва едновременно за изворна и минерална и така въвежда в заблуждение потребителите.

Той постави и друг не маловажен проблем, а именно произхода на водите. „Имали сме не един и два сигнала за това как се продава нерегламентирана вода. Такъв случай имахме и в Хасково и след наша проверка се оказа, че водата си е чешмяна. Аз не поставям всички под този знаменател, но трябва да се каже от кой извор е бутилирана.

„При нас постъпиха сигнали от София, Пловдив, Бургас, Хасково и Видин, свързани с предлаганите в търговската мрежа бутилирани води. Потребителите се оплакват от липсата на информация за произхода на водата и нейните качества. След наша задълбочена проверка се оказа, че над 200 млн. литра годишно бутилирани натурални води въвеждат в заблуда потребителите, заявиха от федерацията.

„Води „Ком”, „Пирин Спринг” и „H2O” би трябвало да се предлагат със следните търговски наименования – „Бързия”, „Баничан” и „Катуница”, каквито са съответно имената на находищата им. Минералната вода от „Катуница” се предлага едновременно като „Преподобна Стойна” и като  „H2O”.Това са недопустими нарушения на Наредбата за бутилирани води”. 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за съботния ден: Успехът е с Овните, добри приходи за Козирозите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за съботния ден: Успехът е с Овните, добри приходи за Козирозите
ПИК TV x
Георги Харизанов ексклузивно пред ПИК TV: 6 или 7 партии влизат в парламента. ГЕРБ бият с много (ВИДЕО) Георги Харизанов ексклузивно пред ПИК TV: 6 или 7 партии влизат в парламента. ГЕРБ бият с много (ВИДЕО)
ново
Днес: 51
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК