Ексклузивно! Нов скандал! Железничарите скочиха на Московски заради гарите-убийци
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Напрежението в ЖП сектора все повече назрява, пише bnews.bg
Жепейците не приеха с особена радост новината, че Ивайло Московски отново ще командва ресора. Още по-тежко обаче стана положението, когато върна в управата на БДЖ Владимир Владимиров.
Още с едно от първите си решения министърът успя да ядоса железничарите.
Преди десетина дни Московски обяви, че започва проверка на т.нар. развързани гари, които били 9 на брой, и на които имало опасност от сблъсък от влакове. Причината - рехабилитация и модернизация на тези участъци. Само преди дни беше спряно движението между Нова Загора и Карнобат.
След изказванията на министъра по темата, според ЖП синдикатите, в медиите се появили новини за смъртоносни жп линии, гари-убийци и т.н.
Това насажда страх в населението и провокира отказ от жп транспорта и е в разрез със здравата логика, пишат синдикатите в декларация до министъра.
Те отбелязват и че скоростта на движение във въпросния участък със спремите влакове е 25 км/ч, а спирачният път е под 50 метра. По думите им, при тази скорост и при възможност за спиране, да се правят внушения за гари-убийци говори само за едно - целенасочена атака срещу държавния жп превозвач.
По своята същност избегнатият удар е сравним с всеки случай на избегнато ПТП в автомобилния транспорт. Защо се стигна до тази истерия и преекспониране на опасността? Защо не се запитаме колко са не само избегнатите стълкновения в автомобилния транспорт, но и тези, при които се разминава само с някой счупен фар или олющена боя?
Каква е разликата, че се наложи личната ви намеса, и то по този начин?, недоумяват още жепейците.
Те са категорични, че т.нар. развързани гари съвсем не са най-опасните места в страната. Има междугария на основни жп линии, където от години с работи без обезопасителна техника и където при евентуална човешка грешка би могло да се стигне до челен сблъсък между два влака.
Очаквано синдикатите не пропускат да се оплачат и от ниското заплащане, което демотивирало персонала.
Би било редно, господин министър, да знаете и имате отговор на въпроса: защо ви се налага лично да слагате ред в системата, след като възнагражденията на висшия мениджмънт са по-големи от вашето? И второ: защо в този случай персоналът, свързан със сигурността на превозите, при цялата отговорност, постоянните изпити, медицински, психо прегледи и т.н., е трета категория труд и с неадекватно заплащане?, пишат още в декларацията.
Железничарите не приемат наложилата се от години „универсална рецепта“, с която се опитват да решат проблемите - за сметка на работниците, чрез съкращения, стагнация на заплатите, и добавят:
Не приемаме за нормално да не се предоставят батерии за сигналните тефтерчета, а да се извършват проверки за наличието и изправността им.
Не приемаме да е доставя лятно облекло в края на есента. Не е нормално след ремонт за 70 милиона лева на централна гара София, постовите кабини да са с неотваряеми прозорци и без никаква вентилация. Такива са и тоалетните, където като бонус - липсва и вода.
В заключение от синдикатите настояват Московски да преразгледа решението си за спиране на пътническите композиции в участъка Нова Загора - Карнобат, както и спешно свикване на Консултативния съвет по безопасност, на който да обсъдят проблемите и да търсят съвместно решение.


