ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Държавата започна дигитална спецакция срещу претоварените камиони, които нерядко рушат асфалта, правят коловози и предизвикват опасни тапи по магистралите при изкачвания и продължителни изпреварвания.
Тол системата вече следи товарните автомобили за претоварване, а новата ѝ функция позволява претегляне в движение на всички превозни средства с маса над 3,5 тона.
„Към момента 10 портални рамки са сертифицирани и с калибрирани измервателни устройства. Те са разположени на най-натоварените локации по основните транспортни направления“, обясни началникът на сектор „Контрол и правоприлагане“ в Националното тол управление Красимир Чакъров пред NOVA телевизия.
По думите му сензорите за измерване са вградени директно в асфалта, а контролът се извършва по време на движение – на десет ключови контролни точки в страната.
„Нарушенията се отразяват моментално в системата. Имаме мобилни екипи в зоните около граничните пунктове – особено по вътрешните шенгенски граници. Ако даден водач навлезе в България с претоварен камион, преди да напусне страната, вече ще бъде санкциониран“, уточни Чакъров.
Той посочи, че при българските превозвачи системата автоматично селектира нарушителите.
„До края на деня се издава електронен фиш. Ако водачът бъде спрян на място, може да плати компенсаторна такса от 1200 лева и така се освобождава от административна отговорност. Иначе глобата при първо нарушение е 3000 лева, а при повторно – 4000“, каза още той.
Само за ден в тестов режим системата е засекла 460 претоварени камиона, а при старта на реалния контрол случаите вече са 314.
„Имаме спад от около 30–33 процента. Това показва, че превозвачите започват да се съобразяват“, обобщи Чакъров.


