ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Пътната мрежа у нас по принцип е недофинансирана, а всяко недофинансиране води до по-рядко слагане на маркировъчна боя, както и до по-редки случаи, в които се взимат мерки за оправяне на участъци с концентрация на ПТП-та. Това заяви пред Нова телевизия инж. Ясен Ишев от Научно-техническия съюз по транспорта.
“Пътната мрежа, която трябва да бъде в добро състояние е около 85%. В момента у нас около 60-65% са в добро състояние. Не съм сигурен дали и този процент реално е такъв”, каза още той.
Относно трагедията на магистрала “Струма”, Ишев коментира: „Чухме много мнения на колеги за това, че трябва да има осветляване на магистралата, за слагане на буфери, за по-добра маркировка и по-добро знаково пространство – всички те са прави. Всичко това е допринесло да се случи тази огромна неприятност”.
“За съжаление, нас като одитори по пътна безопасност не ни канят в инспекциите, за да им кажем какво трябва да се направи. Първо трябва да се сложат необходимите знаци, макар че в тази част на денонощието може и да не се видят добре. Добре е там да се сложи буфер, както и от новия тип мантинели”, посочи Ишев.
“Ние сме хора, грешим, но пътят трябва да бъде предвидим и да ни щади, така че дори и да сгрешим, да не се случи това, което се е случило”, категоричен беше той.


