ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Технологиите без съмнение направиха живота по-лесен, пише Tech Times. Хората са в състояние по-често да комуникират с близките си и да проверяват за съобщения, използвайки преносими компютри и смартфони. За съжаление, тази свързаност се придружава от нежелани странични ефекти.
Редица изследвания вече са доказали, че използването на приложения на социални медии като WhatsApp и Facebook може да доведе до увеличени нива на стрес и други здравословни проблеми. Ново проучване разкрива негативните ефекти при често проверяване на писмата в електронната поща. Резултатите показват, че съществува пряка връзка между честото проверяване на имейлите и увеличените нива на стрес и други състояния като сърдечна недостатъчност, свръхнапрегнатост, заболявания на щитовидната жлеза и на артериите. Предвид негативните ефекти от честото проверяване на пощенската кутия, експертите съветват да се намали броя на ненужните и безцелни писма и да се избягва честото проверяване за входяща поща, пише агенция "Фокус".
Том Джонсън от Университета Лафборо, който е извършил обширно проучване на ефектите от работата с електронна поща върху физическото и психическото здраве, казва, че мултифункционалните устройства, каквито са смартфоните, дават възможност на служителите за целодневен достъп до пощенските им кутии, а това често причинява стрес. Ученият отбелязва още, че голяма част от служителите не осъзнават, че са стресирани. Участниците в проучването му не са възприемали себе си като стресирани, но физиологичните изследвания са показали точно обратното. Това означава, че самоконтролът може да се окаже труднопостижим.
Джаксън отбелязва още, че неефективното използване на имейлите може да доведе и до финансови разходи за бизнеса. Той е изчислил, че неумението да се работи с електронна поща може да струва на работодателите до 10 хиляди британски лири на година на служител заради загубени ползи. „Препоръчва се хората, отговарящи за политиката на използване на имейлите да преосмислят тези политики и да разработят указания как служителите да си служат най-добре с електронната поща“, изтъкват Джаксън и колегите му. Екипът е създал инструмент за обучение, чиято цел е да подобри продуктивността и да намали стреса.


