Експерти разкриват ще промени ли нов Кодекс за поведение на чиновниците отношението им
Последвайте ни в Google News Showcase
Експерти подготвят нов Кодекс за поведението на чиновниците на работното им място. Красимир Божанов директор „Модернизация на администрацията” в Министерския съвет и Снежана Димитрова от Професионално обединение на държавните служители коментираха пред Нова телевизия ще промени ли новият Кодекс отношението на чиновниците към клиентите им.
WINBET – Ранно изплащане за брой голове за първи път в България! (18+)
„Идеята е на базата на този Кодекс да бъдат разработени обучителни програми на основата на примерни ситуации – разясни Красимир Божанов. - Примерни ситуации за това кое е правилното и неправилното поведение. Да, понякога хората може да са доволни от обслужването и да опитват да се отблагодарят с бонбони или нещо друго. Някакъв жест. Често пъти съм изпадал в положение на различни такива благодарности, но съм обяснявал, че си върша работата и няма нужда от благодарности. Твърдост и характер трябва да се проявява. Едно от новите неща в новия Кодекс е, че има много по-сериозно застъпени права на ръководителите. Има доста повече правила за това какво трябва да е колегиалното отношение на ръководителите. Защото не е тайна през последните години, че хора на ръководни позиции започват да избиват комплекси върху служителите – сексуален, психически тормоз над подчинените. Особено психическия. Например, ако някой тормози секретарката си, винаги над него има някой който може да го накаже така, че секретарката да запази работата си. В Кодеса не са включени санкции. Санкците са в закона, не е необходимо да са в Кодекса”.
„Има такъв Кодекс, който задължава държавиня служител да има любезно отношение и да помага на гражданите, откакто има държавни служители. Това че има нов такъв означава, че има развитие – допълни Снежана Димитрова. - Общественото развитие обаче насърчава и промени в Кодекса. Нужно е много сериозно обучение. Колкото повече се подсещат държавните служители, че има такъв Кодекс, толкова повече биха били на щрек и държани в познание по темата и защо е необходимо.
Държавният служител не трябва да приема подаръци за дейността си. Той любезно може да обясни, че това е част от работата му и не му се полага нищо. Едва ли човек, който е доволен и му подарява кутия с бонбони би се обидил, ако любезно чиновникът му откаже.
Към момента няма процедура по която дама, която се чувства на работното си място сексуално тормозена, да може да се оплаче или да направи нещо и да остане на работа. Това опитваме да променим”.