ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Американското списание "Форбс" публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. Тя за пореден пети път бе оглавена от "Епъл", като в първата петица влизат още "Гугъл", "Майкрософт", "Кока Кола" и "Фейсбук".
"Епъл" стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година. Журналистите на "Форбс" оценяват бранда "Епъл" на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на "Гугъл", който идва на второ място в класацията. "Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите.
За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране във "Уортън бизнес скул" в университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн. Според журналистите на "Форбс" именно силата на марката позволява на "Епъл" да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на "Самсунг".
На второ място в класацията идва "Гугъл" с 82,5 млрд. долара, следван от "Майкрософт", чиято марка се оценява на 75,2 млрд. долара. "Кока Кола" запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от 56 млрд. долара до 58,5 млрд. долара. Първата петорка завършва с "Фейсбук" - 52,6 млрд. долара, който изпревари Ай Би Ем.
В десетката на най-скъпите брандове в света влизат още "Тойота", "Дисни", "Макдоналдс" и "Дженерал Електрик".