ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Анализаторската компания Brandirectory публикува своя годишен списък с 500-те най-скъпи бранда в света. Той е базиран на оценка на бъдещите приходи, които могат да се очакват от съответната марка и каква цена дадената компания би платила, за да лицензира своя бранд, ако не го притежаваше.
По отношение на отделните страни не е изненадващ фактът, че американските брандове доминират – те са общо 185 от 500-те. Щатски са и 9 от 10-те компании на върха. На второ място е Япония, чиито три най-мощни марки - Toyota, Mitsubishi и Honda, успяха да повишат цената си с над 30%, пише „Бизнес инсайдър“.
В проучването на Brandirectory се отбелязва още, че Германия, Франция и Великобритания завършват петте водещи държави по цена на марките, като на шесто място е Китай, който разполага с втората по големина икономика след тази на САЩ.
Като компании в челната петорка влизат обичайните „заподозрени“. Apple отново са лидери, следвани от Samsung, Google, Microsoft и "новаците“ Verizon. 8 от 10-те най-скъпи бранда пък са на технологични или телекомуникационни компании, отчита още класацията.
Най-съществен ръст в сравнение с миналата година са отбелязали компаниите Verizon (от 10-а на 5-а позиция), Nike (от 60-а на 35-а позиция) и Allianz (от 75-а на 38-а позиция). Най-сериозни спадове се отбелязват при Shell (от 12-а на 18-а позиция), Home Depot (от 18-а на 28-а позиция) и Marlboro (от 57-а от 81-а позиция), съобщава econ.bg.


