Ето какво не трябва да правим, за да нямаме проблеми с връщане на стока при онлайн пазаруване

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
На 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. В период на галопиращи цени и нестихващи промоции идва въпросът знаят ли потребителите правата си.
"Има хора, които се интересуват, има такива, които искат да научат предварително, има и трети - които смятат, че няма да има проблем, но след това ни търсят. Оплакванията в Европейския потребителски център в България, конкретно при онлайн пазаруването, е че невинаги се обръща внимание къде трябва да върнем стоката, ако тя не ни хареса", каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова пред Bulgaria ON AIR.
Тя посочи, че трябва да се пази опаковката за връщане на стоката, но при направена поръчка е необходимо тя да бъде потвърдена.

"Трябва да имаме имейл, в който да имаме указан номер на поръчката, срок за доставка. Хубаво е да се пазят касови бележки и документи", коментира Спасова.
Има скок тази година с около 30% спрямо същия период на миналата година, свързан с правото на връщане, изтъкна директорът на Европейския потребителски център.
"Неотменимото право важи за почти всички стоки, закупени онлайн, с изключение на храни, напитки. Една голяма част от стоките, купени онлайн, могат да бъдат върнати. Нашите наблюдения показват, че основните проблеми, за които ни търсят потребителите, е това право на упражняване на отказ", обяви гостът.
Наблюдава се повишаване на броя на хората, които използват опцията да купят сега и да платят по-късно, стана ясно още от думите на Спасова.
Как да се предпазваме от опасни стоки?
"Това е един вид краткосрочен заем. Плюсовете са, че можеш да разгледаш стоката вкъщи и без да платиш, да ги върнеш. В същото време трябва и някакъв вид заем, който ако се забавиш, може да се наложи да платиш лихва. Трябва да проверим и как ще ги дадем тези пари. Проучване показва, че около 60% от хората, които пазаруват в България онлайн, предпочитат да платят в кеш. Много стоки от чужбина не предлагат тази опция. Нашият съвет е това да става с кредитна или дебитна карта", заяви гостът в студиото.



