Ето какво се случва с билета за градски транспорт в Пловдив след Нова година
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Билетчето в градския транспорт на Пловдив ще струва 98 стотинки или 50 цента от 1 януари, когато влиза в сила еврото. Този вариант е приет на срещата в Общината с превозвачите и ще се обсъжда на следващата сесия на местния парламент, каза за "Марица" зам.-кметът по транспорт инж. Александър Държиков.
В автобусите засега се продават билети с двойна цена 1.00 лв./ 0.51 евро, защото към датата, в която всички стоки и услуги в страната трябваше да бъдат обявени в двойни цени, в Общината нямаше решение как ще се таксуваме след Нова година. Затова от фирма "Автобусни превози", която има ангажимент да поръча превозните документи и да ги продава, са закръглили цената точно според валутния курс на 51 цента. На практика билетът поевтинява с две стотинки за удобство на пътниците, кондукторите и шофьорите, за да не се налага да връщат по една шепа дребни центове.
Община Пловдив няма да увеличава цената на паркирането в синя зона, която в момента е 2 лева на час за разлика от София, където престоят поскъпва двойно. Според инж. Държиков цената би трябвало да се повиши до 4 лева заради огромния наплив на коли в централната градска част. Кметът Костадин Димитров обаче счита, че при прехода към европейската валута не е редно хората да се товарят с допълнителни разходи.
Платено паркиране в жилищните комплекси няма да се въвежда засега. За тази организация настояваше още в началото на мандата кметът на „Тракия” Георги Гатев. На същото мнение е и колежката му от район „Западен” Тони Стойчева. Основният мотив на Гатев за необходимостта от промяна в начина на паркирането е живеещите в кварталите да имат предимство за спиране пред домовете си, където в момента на улиците пред блоковете масово и безплатно спират служебни коли. Разширяването на синя и зелена зони в София предизвика лавина от недоволство на столичани.
„Предложението на Георги Гатев ще бъде предоставено на фирмата, която ще изготвя Генералния план за организация на движението в Пловдив. Целта е експертите да обследват трафика и паркирането в града и на базата на анализа да посочат възможните и най-подходящи варианти за решаването на тези проблеми”, обясни инж. Александър Държиков.
ОП "Паркиране и репатриране" се счита за "златна кокошка" на Община Пловдив заради високите приходи от синя зона, общински паркинги и санкции - скоби и "паяк". От началото на тази година към средата на ноември постъпилите в градския бюджет средства наближават 9 млн. лева или колкото за цялата 2024 г.


