Ето колко процента от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми

Образование

Ето колко процента от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми

4400
на 19.07.2021
Ето колко процента от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми
Автор:   ПИК

Значителен брой деца в предучилищна възраст са останали необхванати от образователната система по време на затварянето на детските градини заради пандемията. Това установява анализът на обучението от разстояние в електронна среда, подготвян от Министерството на образованието и науката (МОН).

WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)

препоръчано

Проучване сред директорите и учителите в детските заведения показва, че те са положили усилия да продължат да работят с децата по време на карантината, като са разчитали на подкрепа от родителите. Едва 11,5% от анкетираните обаче не са срещнали затруднения при заниманията от дистанция. Само в 16% от детските градини в дейностите от разстояние са се включили над 75% от децата. Петнадесет процента не са получили никаква помощ от родителите, а други 20% са срещали частични трудности.

В анкетата на МОН се включиха 5047 учители и 1141 директори от общо 1823 детски градини. Две трети от отговорилите са от градове.

На въпроса какво би ги подготвило по-добре за следваща година, при която се налага работа от дистанция, 46% от учителите отговарят, че имат нужда от допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда, 34% - от осигуряване на технически средства/свързаност за родителите, 27% - от допълнителна квалификация за работа с родители, 26% - от осигуряване на избор от електронни ресурси. На фона на тези дефинирани потребности прави впечатление, че висок процент от учителите и директорите в детските градини не са преминавали обучения и не са получили подкрепа през изминалата година.

Сериозно пострадали от затварянето по време на пандемията са и децата и учениците със специални образователни потребности (СОП). Между 20 и 32% от центровете за подкрепа на процеса на приобщаващо образование (РЦПППО) и от регионалните управления на образованието (РУО) не са провеждали почти никакви групови дистанционни обучения с децата със СОП в детските градини.

В училищата картината е малко по-оптимистична – около половината РЦПППО и РУО са включили в колективни занимания от разстояние 75% от учениците със СОП.

В две трети от случаите педагогическите специалисти са предпочели индивидуалните занимания с деца и ученици със СОП чрез електронни устройства или на хартиен носител. При всички форми на обучение те са разчитали изключително много на образователните медиатори.

Детските градини и децата и учениците със СОП трябва да преминават на дистанционно обучение само в краен случай. Това е категоричното мнение на експертите от МОН. Те смятат, че детските заведения и Центровете за специална образователна подкрепа трябва да продължат да работят присъствено дори при високи нива на заболеваемост, при спазване на всички противоепидемични мерки и подкрепа за педагогическите и непедагогически специалисти. В случай на наложително дистанционно обучение МОН ще положи усилия да осигури допълнителни видеоресурси за работа в домашна среда и технически помощни средства за учениците със СОП.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 29 март - Лъвовете се радват на материални успехи, поредната интрига пречи на Скорпионите
ПИК TV x
УНИКАЛЕН ПАНАИР! Министърът с най-дълбоко гърло Асен Василев нажежи до червено страстите в парламента. Депутат от ППДБ поиска изслушване на Борисов (ВИДЕО) УНИКАЛЕН ПАНАИР! Министърът с "най-дълбоко гърло" Асен Василев нажежи до червено страстите в парламента. Депутат от ППДБ поиска изслушване на Борисов (ВИДЕО)
ново
Днес: 77
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК