ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Общите загуби на световните автомобилни марки, които напуснаха руския пазар или преустановиха дейността си в Русия, възлизат на около 38.5 милиарда долара.
Това заключение направи списание Avto.ru въз основа на публични съобщения за въпросните загуби.
Първият автомобилен производител, който официално напусна руския пазар през 2022 г., Renault загуби 2.3 милиарда евро - френската компания прехвърли активите си, включително завода в Москва, на руските власти срещу символичната сума от 1 рубла. Освен това сериозни загуби от спирането на дейностите си в Русия обявиха Mercedes-Benz и Michelin .
През есента загуби отчетоха Toyota и Nissan. В случая с Toyota, до 660 милиона долара загуби са причинени от спирането на руския завод: в продължение на няколко месеца концернът трябваше да поддържа предприятието и да плаща данъци, без да получава приходи. Nissan, който напусна руския пазар по същия сценарий на Renault, отчете загуби от над 680 милиона долара.
Други 550 милиона евро може да бъдат загубени от Traton Group, която включва марките камиони MAN и Scania. Компанията ще прехвърли активите си на нови собственици в началото на следващата година.
В края на октомври Mercedes-Benz обяви продажбата на руската собственост на дилърската мрежа Avtodom. Подробностите за сделката не бяха разкрити, но според експерти, ако в този случай е използван сценарият Renault / Nissan, тогава германската компания може да загуби до 2 милиарда евро.


