ЖП катастрофата в Италия освети и катастрофално усвояване на европари за модернизиране на сектора
В Южна Италия не могат да усвоят 190 милиона евро за модернизиране на жп линиите от 2007 година досега
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Спасителните екипи не намериха нови жертви след края на първия етап от претърсването на смачканите при вчерашната железопътна катастрофа в Италия влакови вагони, съобщи телевизионният канал „РАИ-нюз-24”. Броят на загиналите е 27, а ранените са 50.
Прокуратурата започна разследване за непредумишлено убийство на повече от едно лице срещу неизвестен извършител. Италианските медии започнаха свое разследване, в което разобличават плачевното състояние в сферата на регионалния жп транспорт. Както посочва в. „Стампа”, от фондовете на ЕС са били отделени 180 милиона евро за реализация на вече одобрения проект за разширение на железния път между Корато и Андрия с изграждане на втора жп линия.
Според изданието, средствата са на разположение на местните власти от 2007 година, но още не са завършили конкурсите за възлагане на обществени поръчки. В. „Кориере дела сера” нарича трагедията „очаквана” и също акцентира върху проблемите с жп транспорта, особено в Южна Италия и в селските райони. „Еднорелсовите железни пътища и досега са много разпространени на Апенините – почти всичките във Вал д`Аосте (северозападна алпийска област), 90% в южните Молизе и Базиликате, над 80% на островите Сицилия и Сардиния”, изтъква вестникът. Той допълва, че най-големият проблем е липсата на съвременна система за вътрешна информация за движението на влаковете.
Досега по линията, където стана последната катастрофа, машинистът е получавал указания по телефона, а в зоната на сблъсъка телефонната връзка не е била надеждна. Днес трябва да се проведен идентифицирането на телата на загиналите. Остава неясна съдбата на единия от машинистите. Има вероятност той да е откаран в болница в тежко състояние. Двата пътнически влака се сблъскаха малко след 11 часа вчера сутринта между Корато и Андрия в околностите на град Бари, главен град на областта Пулия, в участък, където има само един коловоз. От осемте вагона не е повреден само един, а три са напълно смазани.


