ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"В момента в Агенция „Митници” има корупционни практики, които пречат на транспортния пазар", твърди пред "Фокус" Томислав Иванчев, член на Управителния съвет на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт БАСАТ.
„Посочили сме няколко проблема, за които искаме да се съдейства за разрешаването им. Един от проблемите е за разрешителния. Превозвачите настояваме издаването на това разрешително да бъде от Министерството на транспорта. Другото, за което настояваме, е контрол върху теглата и размерите на превозните средства и граничните пунктове, също да се осъществява от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, защото в момента това се извършва от Агенция „Митници”, каза Иванчев.
„Друго искане, на което сме наблегнали е, че професионалното обучение на шофьорите трябва да бъде контролирано от работодатели. Те трябва да имат правото да акредитират центровете, да определят програмите, да го утвърждават, без да се губят контролните функции на държавата”, заяви Иванчев. По думите му – за да се развива страната ни експортно, трябва да се улесни бизнесът. „Реално от 1 септември ще има глоби за българските превозвачи в турската страна”, каза Томислав Иванчев.
Относно срещата на представителите на автомобилния транспорт с вицепремиера Даниела Бобева и министъра на транспорта Данаил Папазаов, Томислав Иванчев заяви, че това е била само опознавателна среща и не са взети конкретни решения по проблемните въпроси на бранша. „Специално за автомобилния транспорт се говори за възможностите за експортно ориентиране. Също така се търси начин за улеснение на бизнеса от държавната администрация, да се оптимизира и да се намали регистрационния режим и режимът за издаване на разрешителни и по този начин да се улесни бизнеса”, добави Иванчев. На срещата са присъствали и представители на таксиметровия бранш, които искат да се ликвидира сивия сектор, което е невъзможно.


