ЗА ТОВА ЛИ СА БИЛИ ЧУВАЛИТЕ С КЕША: ППДБ налели 1.2 милиона евро за реклама при Зукърбърг
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Петте страници на "Продължаваме промяната - Демократична България" в социалните мрежи са инвестирали 1 234 067 евро в МЕТА - холдингова компания на Марк Зукърбърг, управляваща технологичен конгломерат от няколко социални мрежи.
Това прелюбопитно проучване бе публикувано в онлайн платформата "Стража", която цитира официални данни от Meta Ads Library.
Веднага след ППДБ са ИТН с 283 470 евро. От ГЕРБ попада само една страница - тази на МГЕРБ - София, които са инвестирали 71,725 евро в META.
Две от страниците на институции на ЕС също попадат в рекламиращите активно на територията на България страници, свързани с политика.
В рамките на последните 90 дни пък (8 юли - 5 октомври) ПП са похарчили 6 350 евро, Слави Трифонов - 4270 евро, община Благоевград - 2826 евро, БСП - 2168 евро.
Интересна подробност също е, че бившият кмет на Варна Иван Портних се появява с огромната сума от 3000 евро, инвестирани в META. Това го прави вторият по разходвани средства политик, който решава да рекламира активно в социалните мрежи, веднага след Слави Трифонов.
Стигайки до дните на предизборната кампания се забелязва много по-цветна картинка в партиите.
В топ 10 се класират страници на ПП-ДБ, ГЕРБ, БСП и ИТН, като от партия "Има такъв народ" неглижират рекламирането през социалните мрежи на партийните си структури и залагат директно на канала на лидера си - страницата "Слави Т. Трифонов".
С оглед на разпространените данни логичен изглежда въпросът "И за това ли са били нужни на ПП чувалите с кеша?", за които се говореше в изплувалите преди последните парламентарни избори през юни.