ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Осем автобусни линии ще се разиграват на търг във вторник, обявен от Община Пловдив. Превозвач ще се избира за маршрутите №4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Договорът за превоз на пътниците, подписан преди десет години, изтече.
Летвата за участниците в търга е вдигната високо. Според стария договор от 2010 г. фирмите имаха задължение да осигурят автобуси с екологичен клас евро 2, без да имат задължението рейсовете да са с климатици и платформи за инвалиди.
Така се получи, че през тези години част от автобусите по тези маршрути през лятото приличаха на душегубки, в които пътникът се задушава от горещина. Един от примерите беше №24, пише "Марица".
"Сега за същите линии от общо 29-те в града кандидатите трябва да разполагат минимум със 73 автобуса с клас евро 6 и с над 70 места. Всички трябва да бъдат оборудвани с климатици, а най-малко 35 с платформи за трудноподвижни хора", подчерта заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов.
В търга ще участват местните транспортни фирми, които и сега возят пътници в Пловдив. Това са "Хеброс бус" на инж. Веселин Дошков, "Автобусни превози - Пловдив" и "Меритранс" на Петко Ангелов, "Автотранс - 2000" на инж. Димитър Чолаков. Те ще се явяват на конкурса заедно, като партньори на едно обединение, защото осемте линии се дават в пакет.
Документите се подават в понеделник до полунощ по електронен път и ще се отварят на 28 юли. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 22 895 604 лева без ДДС или близо 30 милиона с включен данък. Това са очакваните приходи, които ще получи превозвачът за целия срок на договора - осем години от субсидии, компенсации, продажба на билети и карти. Парите се изчисляват на база пробег на автобусите - приблизително 4,6 милиона км.
До този момент не е ясно дали на търга ще има и други участници, освен консорциума на пловдивските фирми. Далеч не всеки превозвач ще рискува да инвестира милиони левове в закупуване на нови автобуси, без да е сигурен, че ще спечели поръчката.
"А ние вече сме се хванали на хорото, инвестирали сме много средства и няма как да се отказваме от бизнеса, въпреки че компенсациите и субсидиите не стигат", коментират в местния бранш.


