ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Основателят на Фейсбук Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните интернет приложения в света, съобщава БНТ.
Промените засягат приложения на компанията Фейсбук, Инстаграм и Уотсап. Новият дизайн на приложенията и новите функции в тях са директен отговор на критиките как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите.
Фирмата възнамерява да сложи поверителността на личните данни на първо място, обяви Марк Зукърбърг. Целта е доверието на хората да бъде върнато.
В реч пред разработчици на приложения Марк Зукърбърг обяви следните промени:
- Съобщенията, изпратени чрез приложението "Месинджър" (Messenger) ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Фейсбук няма да вижда написаното, а съобщенията ще са напълно интегрирани с приложението "Уотсап" (WhatsApp)
- Инстаграм започва изпитанията на "частен брояч на лайкове". Това означава, че брят на лайкове на дадена публикация може да остава скрит за всички, освен за автора ѝ.
- Ще бъде въведен "по-ефимерен" метод да се споделя съдържание чрез съобщения. Това означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията както досега.
- Методът за защитени плащания чрез приложението "Уотсап", който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.
- Приложението "Фейсбук" ще бъде променено, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичния за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което и в останалата част на света.
- Постовете в "Инстаграм" няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.