ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Гражданската организация „Спаси София”, с подкрепата на групата „Зелени релси", организира протест и подписка срещу планираната от Столична община реконструкция на бул. "Ген. Скобелев", съобщава big5. Замисълът на промяната е трамвайното трасе в тунела под НДК да се демонтира и трамвайната линия №6, стигаща до кв. Лозенец да се закрие. С това, директната връзка на кв. "Лозенец" с НДК, Петте кьошета, пл. "Македония" и Женския пазар ще бъде безвъзвратно прекъсната.
Само за първия ден организацията е събрала няколкостотин подписа, като гражданите изразяват масово недоволство срещу поредното закриване на линии от градския транспорт.
Общината оправдава тази реконструкция с необходимостта от осигуряване на автомобилен достъп до т.нар. “Военно НДК”, в което предстои да се нанесе Софийският районен съд. В идейния проект за ремонта се предвижда входната рампа на тунела да се стесни и да се направи по-стръмна, а на мястото на трамвайното трасе да се премести автомобилното движение. Идеята за реконструкцията беше представена пред медиите с обещание, че е предвидена заместваща тролейбусна линия, но тя не е включена в проекта и е без осигурено финансиране.
За последните десет години в София са закрити 9,88 км трамвайни трасета, а новопостроените са едва 2,81 км. Трасето от Петте кьошета до кв. Лозенец е скоростно и автономно, изпълняващо важни транспортни функции за южната част на София, а участъкът му по бул. Черни връх бе основно ремонтиран само преди три години.
От „Спаси София” настояват идейният проект да се преработи така, че осигуряването на достъп до сградата на съда да не става за сметка на трамвайното трасе към кв. Лозенец. Сред другите искания на гражданите са организирането на обществени обсъждания, на които да се проучат всички варианти за подобряване и увеличаване на транспортната обезпеченост на жителите в района на НДК и кв. Лозенец.
Според гражданската организация закриването на трамвайни линии и трасета е в пълен разрез с европейските практики, които насърчават електро- и екотранспорта и противоречи на претенциите на Общината да кандидатства за титлатаЕвропейска зелена столица. Организацията припомня, че именно трамвайният транспорт преживява ренесанс в Европа, докато в София продължава да се прилага градоустройствена политика от средата на миналия век.
Спаси София продължава събирането на подписи на ключовите спирки в района на НДК и кв. Лозенец и призовава гражданите активно да се включат в подписката. Тя е публикувана и на сайта им http://spasisofia.org/lozenets.


