Зам-министърът на образованието Таня Михайлова: Предлагаме възможността външното оценяване да проверява интегрирано компетентностите на учениците
Последвайте ни в Google News Showcase
Предлагаме възможността външното оценяване да проверява интегрирано компетентностите на учениците. Упреците винаги са били, че сега форматът на изпита е матрица, която изисква само репродуктивно знание. Основната цел, която поставяме, е типовете задачи да показват и уменията, придобити в училище, не само знанието. Трябва да има знания по всички предмети, защото са необходими за реализацията в живота. Това коментира пред БНР зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова пред БНР.
WINBET – забавление онлайн с над 2000 слот игри! (18+)
Според нея този формат на изпит ще проверява и междупредметната връзка.
„Не се учат предмети сами за себе си – разясни Михайлова. - За да можеш да се справиш с физиката, трябва да имаш добрите умения, придобити в часовете по математика. Това, че ще има и други въпроси, не смятам, че ще е проблем. Децата ни трябва да имат ключови компетентности, които са важни за живота и които се придобиват не само в часовете по български език и литература и по математика.
Навиците за учене се формират още в първи клас. Трябва да има повече време за упражнение. Затова предлагаме увеличаване с половин час на часовете по математика в 5 и 6 клас, по география в 6 клас“.
В МОН продължават анализа на резултатите от националното външно оценяване по математика и по български език и литература.
„Ако погледнем резултатите спрямо предходната година, дистанционното обучение не е причина за тях. Напротив, дистанционното обучение показа, че е единственият начин, по който може да продължи без прекъсване“, коментира зам.-министър Михайлова.