Йорданка Фандъкова не се ангажира с конкретни срокове за завършване на цялата Южна дъга от кв. „Младост“ до магистрала „Тракия“
Догодина започва изграждането на пътен възел "Горубляне", а след него и Южната дъга от кв. "Младост" до АМ "Тракия". Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. Целта е да се облекчи изключително натоварения трафик по него, който на практика блокира входа и изхода за града след магистрала "Тракия".
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
Кметицата уточни, че има забавяне в изграждането на Южната дъга на околовръстния път на столицата защото става въпрос за огромни средства и това налага поетапно изграждане на отделните части от него. Фандъкова припомни, че за Западната дъга, която беше открита, са похарчени над 101 млн. лева.
Идейният проект е готов и в момента се довършва съгласуването му с експлоатационните дружества, след което Пътната агенция ще обяви избор за изпълнител, обясни Фандъкова. Тя каза, че е получила уверението на правителството, че от следващата година ще започне изграждането, на първо време с пътен възел "Горубляне", където е най-голямата тапа.
Фандъкова не се ангажира с конкретни срокове за завършване на цялата Южна дъга, като подчерта, че това е в компетенциите на министър Лиляна Павлова и шефа на АПИ инж. Лазар Лазаров. Тя обаче припомни тежкия проблем с отчуждителните процеси. "Вижте какво стана по Западната тангента, просто се измъчиха и районните кметове и всички ние", коментира кметът. След приключване на проекта за Източната тангента ще стане ясно и до каква степен ще важи този проблем и за там. Има обаче много частни имоти, отбеляза Фандъкова.
Изграждането на Околовръстния път е огромен проект. Разбира се връзките се изграждат поетапно, защото Околовръстният път е предвиден за извеждане на транзитния трафик, обясни още столичният кмет. Заедно с районните кметове разговаряме с гражданите и имаме грижата заедно с Пътната агенция да работим заедно, за да направим и други връзки, отбеляза тя.