ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Продажбите на нови автомобили, задвижвани с батерии, са спаднали с 27,4% в Германия през миналата година, показват официални данни. Кризата засегна водещата автомобилна индустрия на страната.
Общо 2,8 млн. нови превозни средства са били регистрирани в най-големия автомобилен пазар в Европа през 2024 г. Това е с 1% по-малко от предходната година, съобщи федералният транспортен орган KBA.
От тях само 380 609 са били електрически коли, което се равнява на пазарен дял от 13,5%, предаде АФП.
Слабите стойности на продажбите представляват “загубена година за електромобилността”, заяви анализаторът на EY Константин Гал.
След години на растеж търсенето на автомобили, захранвани с батерии в Германия е загубило инерция след оттеглянето на държавните субсидии в края на 2023 г., предаде БГНЕС.
Високите цени на новите модели на електромобили, неравномерната инфраструктура за зареждане и ограниченият пробег също са възпрели много потребители да изберат автомобили с батерии.
Спадът на продажбите на автомобили с батерии подчертава предизвикателствата, пред които е изправена цялата автомобилна индустрия в Германия.
Секторът се бори с по-слабото търсене и проблемното преминаване към електрически коли. Миналата година производителите и доставчиците обявиха множество съкращения на работни места.
Кризата в автомобилната индустрия се превърна в политически въпрос преди изборите на 23 февруари.
Някои критици свързват общото икономическо неразположение на Германия с принудителното преминаване към електрически превозни средства, което според тях е подкопало производителите на автомобили.
Най-голямата икономика в Европа изглежда, че през 2024 г. ще запише втора поредна година на рецесия, а перспективите за 2025 г. не са много по-положителни.
“За да се даде нов тласък на продажбите, са необходими силни импулси, включително по отношение на цените”, обясни Гал.
Според него една нова програма за подпомагане би могла да даде “значителен тласък” на продажбите на електромобили.
Слабите перспективи за икономиката като цяло означават, че производителите на автомобили не могат да се надяват на нещо повече от “леко увеличение” на продажбите през следващата година, смята той.