ИДВА ЛИ КРАЯТ: Само един влак пътува между крайните гари по теснолинейката
Последвайте ни в Google News Showcase
Проблемът датира от началото на юли месец, след като за половин година държавният железопътен превозвач допусна по ред причини от шест машини в движение да останат само три. Поради тази причина през цялото лято бяха отменени множество влакове по линията, а стотици желаещи да пътуват се отказаха, установявайки, че вместо с влак БДЖ им предлага превоз с автобус, алармират за състоянието на единствената теснолинейка в България от сдружението "Бъдеще за теснолинейката".
WINBET – забавление онлайн с над 2000 слот игри! (18+)
Така например в понеделник първите влакове в двете направления са изцяло отменени и на тяхно място е осигурен автобус. Подробността, която БДЖ пропуска обаче, е, че жителите на селата около гара Цветино остават необслужени, а те пътуват именно с първия влак от Добринище. Когато той не се движи, автобусите не достигат до Цветино поради липса на шосейна мрежа.
Влошената транспортна услуга именно за тези пътуващи ги отблъсква от железопътния транспорт и същите търсят други алтернативи в комбинираното пътуване с личен превоз по черните горски пътеки.
Основните влакове през деня 16103/16106 „Родопи”, 16104 „Вихрен” и 16105/16108 „Места” са обслужени само от Септември до Якоруда и обратно, а оттам – с автобуси.
От сдружението припомнят, че 8 септември директорът на Поделение за пътнически превози Пловдив при БДЖ инж. Ангел Даскалов обяви в национален ефир, че до края на месец септември теснолинейката ще разполага с два резервни локомотива или общо пет. "И това твърдение обаче не издържа, след като в понеделник до обед теснолинейката отново остана с един локомотив, а от 8 влака се обслужи изцяло само един и то чак вечерта", възмущават се те.
"По повод създадените проблеми през лятото и изречените лъжи от служебно лице на висока позиция в държавните железници се обърнахме към министър-председателя, президента и омбудсмана на Република България с искане да бъде потърсена отговорност за случващото се и обявените лъжовни и подвеждащи твърдения национален ефир. Получихме отговор от БДЖ, в който се казва, че от дружеството не намират основание за търсене на дисциплинарна отговорност на въпросния служител. Ръководството на пътническия жп превозвач обяви официално, че теснолинейката е приоритет, но ето, че отблъскването на интереса към линията продължава да се случва на пълни обороти”, казват още от сдружението.