ИЗВЪНРЕДНО В ПИК! Трагедията е огромна: Загиналите капитани оставят по две деца сираци! Вертолетът е ремонтиран основно през 2016 г.
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Искам да изразя моралната си подкрепа за бордния инженер и съболезнования на семействата на загиналите при катастрофата с вертолета Ми-17 капитани Пантелеев и Неделчев. Това каза на брифинг в авиобаза Крумово командващият ВВС генерал-майор Цанко Стойков.
Ето какво каза още той:
Остоятелствата са следните: На 11 юни в 32040 се провеждат планови полети, съгласно седмичното разпореждане на командира на формированието, заповед и таблица за полет. Около 20,30 ч се получава информация за падане на вертолет Ми-14 със знак 417 и с ръководител Пламен Пантелеев, помощник Неделчев и и Алексей Каменов, борден инженер. Активирана е наземната система за спасяване, изпратен е дежурният лекар от формированието, както и дежурната пожарна. Пожарните обливат вертолета, за да се предотврати разрастването на пожар, районът е подсигурен от караула от военното формирование и от Военна и Гранична полиция към летище Пловдив.
За инцидента е докладвано на командира на формированието, на мен, на военна полиция-Пловдив и на старшия дежурен.
Те са тренирали за спасителни работи над суша. Метеорологичната обстановка е била подходяща - видимост 10 км, вятър от 120 градуса-1 м в сек. Около 20.30 ч вертолетът се завърта, губи височина и от 30-50 метра среща земята. Същия ден вертолетът е изпълнил общо пет летателни задачи. За командира на екипажа кап. Пантелеев това е първи полет за летателната смяна, за неделчев е трети полет, а за бордния инженер е четвърти полет за летателната смята. Пламен Тодоров Пантелеев е командир на 7 авиационно звено Ми-17, роден е на 14 юни 1970 г., завършил е ВВС-училището в Долна Митрополия. Имвал 660 летателни часа. За тази година е летял общо 17 часа. Многократно е награждаван, женен с две деца. Нивото му на подготовка е високо.
Капитнан Стоян Неделчев е завършил 1997 г. училището в Долна Митрополия, летец пилот трети клас с 498 часа общ нальот. 18 часа е налетял за тази година. Многократно е награждаван с благодарности и грамоти, женен е с две деца.
15 октомври 1989 г, капитален ремонт през 2016 г. в Терем. Машината е приета от ремонта на 8 декември 2016 г. Оттогава е прелетял 320 часа.
По-подробна информация за причините за авиокатастрофата ще имаме, след като завърши работатата на назначената от военния министър комисия, посочи командирът на ВВС. Генералът уточни, че пилотите са имали нормална натренираност и са били подготвени. Разбирам, че загубата е много голяма, загиналите са били много уважавани в тяхната част, посочи командващият ВВС.
От докладите, които са получени, прегледи се правят ежеседмично, ежедневно и преди всеки полет. По доклади на инженерно-техническия състав, техниката е била изправна, посочи още ген.-майор Цанко Стойков. При всяко едно, било то най-малко съмнение в изправността на машината, веднага се проверява и техниката се подготвя. не мога да коментирам, че причината е свързана с неизправност, коментира още ген. Стойков.
Десет пъти по-малко летателни часове са имали до момента двамата загинали пилоти, съобщи пред журналисти в авиобаза Крумово ген.-майор Цанко Стойков, командир на ВВС.
По думите му по стандартите на НАТО пилотите трябва да имат по 180 часа годишно. "Такива затруднения имат и съюзниците ни от НАТО", каза Стойков. Той добави, че ресурсът не позволява постигането на тази норма.


