ИЗВЪНРЕДНО И САМО В ПИК! Има ли „схема“ в Обществените поръчки в НДК? Ето как са купувани самолетни билети и колко струва това…
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сагата около НДК продължава с пълна сила. И колкото повече човек чете проведените Обществени поръчки, толкова повече се натъква на добре изпипани според закона неща, които обаче будят тотално недоумение. Ето такава е и Обществената поръчка, с която ще ви запознаем.
Става въпрос за „Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж с въздушен транспорт за нуждите на „НДК – КЦС“ ЕАД“.
Реално говорим за фирма, която да се грижи за осигуряването на самолетни билети, като за целта тя ще си калкулира такса за услугата, която е извън цената на билета.
Малко технически данни:
Обект на процедурата: за услуги
Населено място за изпълнение на процедурата: София
Прогнозна стойност: 66000.00 лв.
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV): 63510000
Не че това трябва да говори нещо на обикновените хора, но все пак поне става ясно за каква сума иде реч. Но в случая сумата не толкова важна.
И така по темата. След като е обявена Обществената поръчка, на 22.06.2015 г. се провежда заседание на работна комисия, която да класира кандидатите.
Явяват се четири фирми: „Аеротур ММ“, „Клио Травел“, „Атлас Травелс“ и „Елит Травел Интернешънъл“.
„Клио Травел“ са дисквалифицирани, защото имат нередности с документите. И тук започва интересното.
„Аеротур“ дава оферта от 1 лев (без ДДС) за услугата издаване на самолетен билет.
„Атлас“ дава оферта от 0 лева.
„Елит“ дава оферта от 50 (без ДДС) лева.
„Аеоротур“ и „Атлас“ представят на комисията обосновки защо дават толкова ниска цена за услугата си.
„Аеротур“ изтъкват, че имат високи обороти и „подписани инсентив договори с авиокомпании и могат да си позволят минимална такса за обслужване за сметка на поощренията от авиокомпаниите“ (ВИЖ СНИМКАТА ЗА ПОВЕЧЕ ПОДРОБНОСТИ).
От комисията обаче уточняват, че тези думи не са подкрепени с доказателства, не е посочено ценообразуване, за да се даде тази цена, МНОГО ПО-НИСКА ОТ ПАЗАРНАТА.
На база това комисията НЕ ДОПУСКА „Аеротур“ до оценяване и класиране.
„Атлас“ пък изтъкват за цената си от 0 лева, че работят с две резервационни системи, постигнати високи отстъпки от превозвачи и т.н. Но и те не дават доказателства за твърденията си (ВИЖ СНИМКАТА ЗА ПОВЕЧЕ ПОДРОБНОСТИ), поради което не се допускат до оценяване и класиране.
И така остава само фирма „Елит“ с оферта от 50 лева, която е оценена с 60 точки и печели Обществената поръчка.
Протоколът от Обществената поръчка се намира на сайта на НДК. Поръчката е разпоредена от Оли Груева, която към дата 22.062015 г. е изпълнителен директор на НДК заедно с Мирослав Боршош. Двамата управляват.
Договорът е за 1 година.
После се пренасяме на 19.08.2016 г., когато е спусната същата Обществена поръча, защото старата изтича.
Тя вече е разпоредена от изпълнителния директор Мирослав Боршош. В нея се явяват две вече познати фирми – „Атлас“ и „Елит“. Поръчката е за 70 000 лева.
Тук обаче нещата стават изключително математически, защото офертите се оценяват по формула. „Атлас“ вече са си научили урока от 2015-а и предоставят пълна техническа обосновка за цената си от 0 лева. Същото правят и „Елит“ за цената си от 50 лева (без ДДС).
След много сметки и оценки на техническите детайли, „Елит“ получава 60 точки и е класирана на първо място, а „Атлас“ са оценени с 40 точки и са на второ място (ВИЖ СНИМКАТА).
С други думи - приятен полет на служителите на НДК! При Обществените поръчка са приложени буквите на закона и никой не ги оспорва.
Линк към първия протокол ТУК.
Линк към втория протокол ТУК.