Лазар Лазаров призна, че аутобанът ще бъде завършен чак през лятото на 2014 г.
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сценарият с последната отсечка на магистрала "Тракия", чието пускане бе отлагано на два пъти и откриването се забави с 4 месеца, се повтаря и при друга магистрала – "Марица", пише в своя разработка вестник „Сега“.
„Двата лота на този аутобан също няма да бъдат завършени в сроковете по договор. Изцяло готова магистрала "Марица" е реалистично да има едва другото лято“, признава пред изданието шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Лазар Лазаров.
Най-сериозно е изоставането при лот 2 - между Димитровград и Харманли. Тази отсечка, както и лот 4 на "Тракия", се строят от обединения с водещ партньор "ПСТ Холдинг". В момента строителят холдинг "Марица хайуей" (ПСТ и австрийската фирма "ПООР БАУ ГМБХ) подготвя сертификат за форсмажор заради изминалата зима с искане да бъде удължен срокът по договор. Сертификатът обаче още не е внесен официално, съобщиха от пътната агенция.
Сертификатът за форсмажор се издава от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) и благодарение на него на фирмите не могат да бъдат налагани санкции за изоставането от сроковете. По договор отсечката между Димитровград и Харманли трябва да е завършена в края на август. Към момента техническото изпълнение на участъка е едва около 38%. Строителството на 34-те км е за близо 147 млн. лв.
"Ако строителят се мобилизира, отсечката може да бъде завършена до края на тази година. Той вече започна да работи по отсечката, като пренасочва техниката от лот 4 на "Тракия". Имаме уверения, че ще се работи усилено", обясни Лазаров. Той бе категоричен, че допълнителни средства за магистрала "Марица" няма да бъдат отпускани, както се случи при "Тракия".
Строителството на лот 1 на "Марица" - между Оризово и Димитровград, също изостава заради изграждането на най-голямото съоръжение по отсечката - моста над река Марица. Едва в петък бе подписан акт 11 за лот 1. Забавянето между акт 10 и акт 11 е пет месеца и заради това срокът по договора също се удължава с толкова, което означава, че лот 1 би трябвало да е завършен през април 2014 г. Според Лазаров обаче най-вероятно заради зимата строителят също ще поиска сертификат за форсмажор, което означава, че реалистичният срок за завършване на лот 1 е другото лято. Досега са изпълнени около 40% от отсечката. Строителят е италианският консорциум "Кооператива Муратория Чементисти - Чи Ем Чи Ди". Договорът за 31-те км е на стойност 160 млн. лв.
Вестик „Сега“ припомня, че в края на юни ще бъдат предсрочно пуснати 17-те км от магистрала "Струма" до Дупница. Отчуждителните процедури по следващия лот 2 - до Благоевград, вече са приключили и в момента се чака разрешението за строеж. Отчуждаването на терените струва 2 млн. лв. на АПИ. На 15 юли би трябвало да бъдат открити и последните километри на "Тракия", с което тя да бъде напълно завършена.


