ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Когато се отдават на своето призвание, креативните хора не са мотивирани от парите. Поради тази причина мнозина от тях са склонни да се занимават с любимите си неща, с риск да загърбят добро заплащане в други сфери, пише в. "Метро", цитиран от Дарик.
Таблоидът цитира изследване на медицинския център в Гьотинген. Екипът на д-р Роберто Гоя Малдонадо провел тестове с 24-ма участници, които били креативни или некреативни личности.
Специалистите проследили мозъчната им дейност, когато им били предлагани пари. Регистрирали нивата на допамин на доброволците.
Половината от тях работели в творческата сфера и били предимно музиканти, фотографи, актьори или художници. Другата половина не се самоопределяла като "креативна" и била съставена от застрахователни агенти, зъболекари, администратори.
При креативните участници било регистрирано много по-ниско ниво на активиране на частта на мозъка, отговаряща на стимулите за възнаграждения - вентралния стриатум, когато им предлагали пари.


