ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Маркетолози от Syncapse посочиха средната стойност на един лайк във фейсбук през тази година - $174.
Остойностяването на реакцията с бутона „Харесвам” се изчислява въз основа на показатели като лоялност към брандове, парите, които почитателите на дадена марка харчат за нейна продукция, желанието да препоръчат марката и продуктите й на свои приятели и т.н.
Syncapse всъщност провежда изследванията за монетаризацията на лайковете в най-голямата социална мрежа още от 2010 г. като наблюдава потребителските реакции към редица брандове от различни категории – храна, дрехи, мода, ресторанти и т.н. На тази база и в зависимост от лайковете, които получава даден бранд, маркетолозите правят и своеобразна класация.
Най-скъпият лайк за тази година е на стойност $405, а в Топ 10 на най-харесваните и остойностявани чрез потребителски харесвания брандове за 2013 са:
1. Zara - $405
2. Levi’s - $312
3. Monster - $309
4. H&M - $306
5. Victoria’s Secret - $289
6. Macdonalds - $182
7. Starbucks - $177
8. Blackberry - $169
9. Disney - $132
10. Subway - $104


