BG EN

Инцидентът с "Вера Су": Заспиване на вахтения е главната причина за засядането на кораба

Животът днес

Инцидентът с "Вера Су": Заспиване на вахтения е главната причина за засядането на кораба

7196
на 06.03.2022
Инцидентът с Вера Су: Заспиване на вахтения е главната причина за засядането на кораба
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Главната причина за засядането на кораба "Вера Су" край Камен бряг е заспиването на вахтения в нощта на инцидента. Това е заключението на експертите от Националния борд за разследване на произшествия в транспорта към Министерския съвет.

препоръчано

Изводите в доклада им не може да се ползват за търсене на наказателна отговорност, а само за предотвратяване на подобни инциденти, съобщава БНТ.

Корабът "Вера Су" заседна край бреговете на Камен бряг в 04:15 часа на 20 септември миналата година. Повече от два часа плавателният съд се е носил към скалистия бряг, без да са предприети действия за промяна на курса му.

"На кораба е нямало вахта, която да управлява кораба и да му промени курса, когато направихме опити да им привлечем вниманието", обясни к.д.п. Милен Тодоров, директор на СПД “Ръководство на корабния трафик - Черно море”.
В нощта на инцидента, на кораба не е осигурен втори човек на вахта. Това е грубо нарушение на международните конвенции, според разследващите. Вина носи капитанът на „Вера Су“.

"Изискването за вахта е през цялото време на прехода да има както вахтен офицер, така и наблюдател. Това е разписано в системата за безопасност на кораба. Но по решение на капитана, наблюдателите са освободени от тази вахта и са пренасочени за работа през светлата част на денонощието", заяви Георги Денев, зам.-председател на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

По време на плаването не е била включена и Системата за контрол на вахтения на мостика.

"На корабите тази система трябва да работи постоянно. Така че, ако вахтеният по някаква причина или заспи, или припадне на мостика и остане сам и няма кой да управлява, да се вдигне аларма, да се вземат някакви мерки. Това е често срещан случай. Много капитани не обичат включването на тази аларма, защото се вдига шум, създава се тревога по кораба", каза Георги Денев.
Разследващите са установили също, че не са спазени времената за почивка, което е довело до преумора на екипажа. Заради инцидента, турският капитан Хайдар Ергюн получи тригодишна условна присъда. Дежурният на вахта също беше привлечен като обвиняем. Съдебното дело срещу него продължава и все още няма влязва в сила присъда.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 71
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК