Италиански зам.-министър на труда заплаши компанията с проблеми, синдикатите са "на нож"
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Властите в Италия по обясними причини гледат с лошо око на подобно преместване на един от водещите стълбове на индустрията на Ботуша в Северна Америка. "Това едва ли може да се смята за добра новина. Макар пренасянето в САЩ да не означава закриване на заводи и съкращаване на производство в Италия, това ще бъде стъпка, която ще влоши бъдещето на "Фиат" в нашата страна", заплаши зам.-министърът на труда Крало дел Аринга.
Очаквано държаната в тайна информация като цяло беше приета негативно не само от политиците, но и от синдикатите. В тази връзка "Фиат" бе принуден да публикува специално съобщение, с което се опита да „тушира“ напрежението – в апела се посочва, че преместването на централата на компанията „не стои на дневен ред“.
"Фиат“ е вторият поред европейски автомобилен гигант, който се слива с „Крайслер“. В продължение на около 10 години германският концерн Daymler („Даймлер“), производител на автомобилите Mercedes-Benz („Мерцедес Бенц“) и Smart („Смарт“), също имаше съвместна компания с „Крайслер“. Компанията „Даймлер – Крайслер“ бе създадена през 1998 г. и отново разделена на две през 2008 г. - в тази „връзка“ водещ бе европейският концерн, който предпочете да не спасява затъващия все повече американски гигант. Ако се съди по тази сделка, на „Фиат“ ще се наложи да си остави "вратичка" за евентуално връщане на централата си обратно в Италия.


