ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Много потребители прекарват доста от времето си онлайн правейки опити да изглеждат забавни и пишейки пространни коментари на различни теми. Освен това те споделят снимки и видеоклипове и пишат безброй съобщения и имейли.
С течение на годините това стават гигабайти от данни, които ако не всички, поне част от тях си струва да бъдат архивирани. Защото ако се замислите, след като не плащате за тези социални мрежи и услуги, кой друг ще запази вашите гениални статуси за бъдните поколения?
Разбира се, има много начини, по които можете да направите резервно копие на вашите лични данни от онлайн услугите, които ползвате. Ето как може да направите това ако ползвате някоя от тези услуги.
Отидете в Settings („Настройки“) и кликнете върху линка „Download a copy of your Facebook data” („Изтегляне на копие от данните ви във Facebook”). Това ще ви отведе до страница, която ви обяснява, че файлът ще включва вашите публикации, снимки и видеоклипове, които сте споделили, вашите съобщения и разговори от чата и други. Nямате право да избирате какво да бъде включено и какво не. Кликнете върху бутона „Start my Archive“ („Започни да архивираш“), въведете вашата Facebook парола, и изчакайте. Процесът отнема известно време. Накрая ще получите имейл с линк, за да изтеглите файла, когато всичко е готово. Имайте предвид, че линкът ще е активен само няколко дни.
В Twitter.com кликнете върху иконата на зъбно колело и от падащото меню изберете „Settings“. Превъртете надолу докато видите бутона „Request your archive“ (Заявете своя архив“). Кликнете върху него. Подобно на Facebook ще получите имейл с линк за изтегляне на .zip файла.
Потребителите на Gmail и Google Calendar могат да изтеглят копие на данните си от тези услуги като посетят линка „Takeout“. В допълнение към Gmail/Calendars, Google имат и други услуги, от които може от тук да изтегляте копие на данните си – Google Contacts, Google Drive, Google Voice, YouTube, Blogger, Google Photos, Messenger, и някои данни от Google+, както и отметки и история на местоположенията ви. Сложете отметка на всяка услуга, от която искате да имате копие на данните си и натиснете бутона „Create Archive“ („Създаване на архив“).
Yahoo няма да ви улесни в създаването на резервно копие на вашите данни. Най-доброто, което можете да направите е индивидуално да изтеглите всички прикачени файлове или да създадете съобщение, което да препратите към друга услуга. Може да опитате Zimbra Desktop – безплатен софтуер за Windows, Mac OS X и Linux, който ви дава достъп до множество уеб-базирани имейл услуги (Yahoo, Hotmail / Outlook.com, Gmail) и дори социални мрежи. Чрез тази програма обединявате на едно място всички ваши акаунти, но също така и архивирате вашите съобщения. Можете, обаче, направите пълен износ на Yahoo Contact и Calendar в ICS формат. Flickr фото услугата на Yahoo, поддържа няколко програми на трети страни за създаване на резервно копие на всичките ви снимки. Bulkr е може би най-известната.
Няма начин да направите резервно копие на вашите постове в LinkedIn. Но LinkedIn ви дава възможност да създадете копие на контактите си. Кликнете върху „Network“ и отидете в „Contacts“. В горния десен ъгъл ще видите иконата на зъбно колело. Кликнете върху нея. Можете да получите тук опциите за синхронизиране на вашите LinkedIn контакти с Gmail, Yahoo Mail, Outlook.com дори и с вашия iPhone, както и с приложения като CardMunch и Evernote. Но за нашите цели ще се нуждаете от линка в средната колона, която гласи „Export LinkedIn Connections“. Вашите възможности са CSV или VCF файлове, които могат да бъдат внасяни от други системи.
Източник: digital.bg


