ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Facebook е вероятно най-добрия индикатор за това колко много време днес обичаме да прекарваме в своите онлайн профили и неслучайно е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет. Социалната мрежа също така допринесе за невероятната популярност на селфи снимките, които сега са социален феномен в глобален мащаб, но също така е обект и на постоянни критики свързани с факта, че споделя личните данни на потребителите със своите рекламни партньори. Основните причини за това са, че компанията е информирана за почти всяка наша онлайн активност и поведението ни в интернет, което освен своите предимства продължава да притеснява доста хора.
Екип от студенти, които участваха в IBM Watson MFA Students програмата сега разработиха интересен алгоритъм, който се казва Data Selfie и представлява програма, която обръща внимание на различни променливи и устойчиви фактори, за да ви покаже каква е оценката на Facebook за всеки от нас. От своя страна тя показва тази информация под формата на интерактивни графики и виртуални карти, показващи по най-добър начин как социалната мрежа индексира огромното количество информация, което споделяме всеки ден. Data Selfie изобразява активността на потребителите, като в голяма степен данните от този алгоритъм са предназначени за рекламните партньори на Facebook.
Създателите на този интересен софтуер са разработили и мобилно приложение за платформата iOS, както и плъгин за уеб браузъра Google Chrome и има за цел да очертае основните тенденции в онлайн поведението ни. Благодарение на тези данни всеки от нас може да види не само какво мнение Facebok има за тях, но и представата на нейните рекламни партньори за потребителите. Data Selfie е много интересен инструмент, с който могат да видят визуализация на своята онлайн активност по начин, който вероятно не са си представяли досега.
Източник: digital.bg