ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Тридневната стачка отменя стотици полети на Луфтханза. Създалата се ситуация ни провокира да потърсим отговор да въпроса какво трябва да предприеме пътникът, ако изпадне в подобна ситуация. Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" разясни какви са възможностите пред пасажера и задълженията на превозвача:
На първо място човек трябва да си провери електронната поща, защото в много случай авиокомпаниите изпращат предварително информация. Както сега има стачка, тя е известна от няколко седмици. Авиокомпаниите имат известна готовност да предупреждават, защото има варианти за премаршрутиране, включително и с влак на по-късите дестинации.
Второто много важно нещо е, че трябва се явим на летището задължително, независимо от това, че има съобщение, че полетът е отменен. Защото явяването на летището вече задължава авиокомпанията да поема съответната грижа за пътника, в това число осигуряване на храна и напитки, а също така и нощувка, когато е необходимо. В някои случаи авиокомпанията може да не е в състояние да осигури веднага нощувка на момента, но пътникът може да избере сам да си ангажира хотел. В такъв случай е важно да си вземем документа, платената нощувка, който след това вече може да предявим към авиокомпанията и тя е длъжна да ни го осребри. Не трябва да забравяме, че можем да изискаме в последствие и компенсация в някои случаи. Ако имаме връзки с други полети, да кажем на други авиокомпании, и не може да си хванем връзката, тогава вече има доста по-голям риск за пътника. Защото, ако сме си купили два отделни билета, единият е с европейска компания, която е ангажирана по европейските регламенти, а вторият ни полет е с друга компания, примерно от Истанбул или от близките арабски дестинации, които стават все по-атрактивни, тогава има много съществен риск вторият полет да бъде некомпенсиран и необезщетен. Но това е проблем и когато купуваме билетите, трябва да знаем, че може да съществува подобен риск.


