Калоян Паргов поиска оставки, ако ВАС потвърди незаконността на билета от 1,60 лв.
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Оставка трябва да подадат всички, които подведоха Столичния общински съвет с неясни икономически аргументи да гласува увеличение на цената на единичния билет за градски транспорт на 1,60 лева, ако ВАС потвърди незаконността му. Това заяви председателят на групата на БСП в СОС Калоян Паргов по време на пресконференция, на която присъстваха заместник-председателят на СОС от БСП Милка Христова, както и общинските съветници Борис Цветков и Николай Николов.
„На първа съдебна инстанция тези аргументи не издържаха. А това показва липса на капацитет и експертиза на управляващите в Столична община, което хвърля съмнения и притеснения за не малко други юридически решения, коментира Калоян Паргов.
Не й отива на Столична община да има такива пропуски. Не й отива и да се крие с нова Наредба за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община. Кметът Йорданка Фандъкова и нейният екип са длъжни да си поемат отговорността за недомислието от преди две години, свързано с уваличението на цената на единичния билет на 1,60 лева“.
Калоян Паргов представи и резултати от направено от БСП проучване за отношението на гражданите към разширяването на „зелената зона“ в София. Допитването е извършено в четири района на столицата - „Възраждане“, „Лозенец“, „Оборище" и "Красно село". В тези части от града предстои разширяване на зоната за платено паркиране по предложение на местните кметове.
"Направихме две анкети - едната на място сред хората, които живеят на улиците, планирани за "зелена зона", а другата - онлайн. Допитахме се до 971 души в първата и до над 150 във втората. Първата показа, че гражданите наистина искат на тяхната улица да бъде въведено платено паркиране. Има обаче друг проблем - гражданите, които живеят на съседни улици извън "зелената зона" се опасяват и с право, че всички коли ще се преместят при тях. В анкетата, която проведохме онлайн, участваха граждани от цяла София. В нея близо 90% от гласувалите не желаят "зелена зона", а над 82% смятат, че постоянното й разширяване няма да разреши проблема с паркирането в столицата. А за най-добра алтернатива на "зелената зона" посочват паркингите".
Според Калоян Паргов, основният въпрос е дали е нужно с оглед генериране на повече приходи за ЦГМ да бъде разширявана „зелената зона“ до безкрай, злоупотребявайки по този начин с обяснимото желание на всеки гражданин да разполага с място за паркиране край дома си. „Не е ли крайно време Столична община да започне да изпълнява Генералния план за орзагинация на движението, който беше приет преди повече от 10 години? За изготвянето му бяха платени 2 милиона лева от парите на данъкоплатците, а в момента виси някъде в кабинетите на Столична община за украса. И до момента не е реализиран, не е правен и преглед какво по него е изпълнено досега. Там пише, че общината ще изгражда паркинги. И това не са паркинките, които Столична община прехвърли от метрото към ЦГМ. Това са паркинги, които трябва да приберат колите от централната част на града. Ние все още чакаме ЦГМ да ни представи стратегия за напълване на паркингите. Повечето в момента стоят празни, защото нищо не стимулира хората да ги използват. Затова трябва друг подход. И ЦГМ трябва да го предложи. Надявам се тази година да успеят да измислят нещо и да ни го предоставят за обсъждане!“.“.
Калоян Паргов засегна и въпроса с инфраструктурата. „Във всички европейски столици по-голямата част от парите от паркирането отиват за ремонти на пътните настилки и на тротоарите, обясни той. - А ЦГМ в София се превърна в бирник за столичани. Събира пари от всякъде, но гражданите не виждат как са инвестирани за тяхното удобство и по-добро качество на живот. Затова ние, от БСП, отдавна настояваме паркирането и мобилността да бъдат в общинско предприятие. Така ще има прозрачност при използването на средствата и СО ще може да ги влага в поддръжка на инфраструктурата“.